10-те най-готини коли на Audi
Няма спор, много страхотни коли са носили емблемата на Audi и е трудно да се каже кои са най-добрите попадения на немците. Затова предлагаме 10 от тях, които най-много се открояват от стадото:
Audi Quattro
Когато Quattro се появава си на пазара през 1980 г. колите с четири задвижващи колела изобщо не са толкова разпространени, колкото са сега. Това, което доказва на рали сцената, обаче, му запазва почетно място в историята на марката.
Audi R8
Можете да припишете част от успеха на Audi в последни години на визията, особено LED светлините и модерната предна решетка, но истината е една – R8 има огромен принос, тъй като доказа, че четирите пръстена могат да са закачени на истинска суперкола.
Audi R8 LMP
Победа на Льо Ман винаги е огромно постижение, а R8 LMP печели не веднъж, не два, а пет от шестте си участия между 2000 и 2005 г. Няма какво повече да се каже.
Audi RS2 Avant
Днес RS моделите са също толкова разпознаваеми, колкото тези от М-дивизията на BMW или AMG. Колата, с която започва всичко това, е RS2 Avant. Съвместната разработка с Porsche със своя петцилиндров двигател и задвижване на четирите колела е спечелила маси почитатели.
Audi RS5
В началото на века Audi имаше някои от най-красивите коли от всички производители, а А5 е доказаелство за това. Липсва обаче мощността, която да го противопостави Audi с BMW М3. Тогава на помощ идва RS5, което със своите 444 к.с. се доближава опасно близо до бавареца.
Audi RS6 Avant (C6)
Дори е трудно да се повярва, че е възможно кола като C6 весрията на RS6 Avant да влезе в производство. Все пак говорим за комби с V10 двигател на Lamborghini с 571 к.с., който е и по-мощен от този в 10-цилиндровото R8.
Audi S4 (B6)
В днешни дни S4 e конкурент на BMW 340i, но нещата стоят различно с B6 весрията на същия модел, която крие под капака 4,2-литров V8 с 339 к.с., повече и от BMW M3 E46.
Audi TT (8N)
ТТ може и да е базирано на същата платформа като Golf, но само защото е с предно задвижване не означава, че не може да бъде готино.
Auto Union Type C
Ако говорим за готини, не просто красиви или бързи, а готини коли, трябва да погледнем назад във времето. И така стигаме до Auto Union Type C от 30-те. Освен страхотна визия, състезателният автомобил има и средно разположен 16-цилиндров двигател с механичен компресор.
Auto Union Type D
През 1938 г, Type D наследява Type C заради нови правила, които налагат до обема до 3 литра. Заради това новият състезател има само 12 цилиндъра и "само" близо 500 к.с.