Lexus Landau: Когато японците набутаха V8 в хечбек с 4х4
През 1994 г. на бял свят се появява една от първите концепции, носили логото на Lexus, но машината отпреди над две десетилетия се различава коренно от това, което виждаме сега от подразделението на Toyota.
Базиран на първото поколение GS 300 (което от своя страна има доста общо с Toyota Aristo от началото на 90-те), Lexus Landau e компактен седан с четири врати, дизайн на Italdesign Giugiaro и голям V8 под капака.
За създаването на концепцията италианците кръцват близо 60 см от базата на GS 300, но благодарение на хитринки като повдигане на тавана с 5 см и изместване на резервоара под задните седалки салонът си остава все толкова просторен. С други думи идеята е луксът на GS 300 да бъде компактиран.
Но това не е всичко, заради връзките си с Toyota Aristo, хечът се сдобива неговите 4-литров двигател с 249 к.с., система за задвижване на четирите колела и автоматик. Същата конфигурация се предлага и в LS 400.
Ако свалите емблемите на Lexus, надали някой ще познае откъде се е пръкнала симпатичната машина със сериозни възможности и именно в това е част от чарa на Landau. Колкото до самото име, то се завръща през 2011 г., когато белгийските доработчици Carat Duchatelet създават Lexus LS 600h L Landaulet за сватбата на принца Монако Албер II.












