Toyota отново е най-ценната автомобилна марка в света
Toyota отново си спечели приза на най-ценна автомобилна марка. Оцененият на 29,5 млрд. щатски долара японски производител завоюва 28-о място в ежегодната класация на 100-те най-скъпоструващи бранда в света.
Списъкът на изследователската агенция Millward Brown се публикува ежегодно от 11 години и за 9 от тях Toyota се оказва лидер сред автомобилните фирми. От 2015 г. японците са успели да повишат стойността си с 2% благодарение на подобрено обслужване на клиентите.
На второ място са BMW с 26,8 млрд. долара и така също с 2-процентов ръст, който може да се отдаде на успехите на новата Серия 7 и екологичните i3 и i8. Баварците са следвани от Mercedes-Benz, които са изкачили четири позиции от миналата година заради обновената гама и Е-класата в частност.
На последно място в челната десетка с 4,4 млрд. се подрежда Tesla. Американците изместват Lexus благодарение на повече от успешното представяне на Model 3, което генерира 400 хил. поръчки.
Абсолютното първо място в класацията грабва Google с колосалните 229 млрд. долара и цели 32% увеличени спрямо миналата година. Apple се подрежда на второ място, "ябълката" е само 800 млн. по-назад.