18 май 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Рали Дакар 2022: драмата започна още в първия етап

Ал Атия, Сандерс и Сотников поведоха кервана, кошмар за Audi

Точно на 1 януари, с кратък 19-километров пролог бе даден стартът на рали Дакар 2022. Най-голямата моторспорт надпревара за трети път в историята си се провежда на територията на Саудитска Арабия, като привлече на старта си 409 превозни средства от всички класове, включително и за второто издание на състезанието Dakar Classic за "ретро" машини, произвеждани до 2000 г.

След атрактивния пролог и стартовата церемония в град Хаил, участниците в Дакар 2022 се изправиха пред същинския първи етап на надпреварата. Отсечката с дължина от 333 състезателни километра около саудитския град се оказа наистина тежка и предизвикателна, като представи куп изненади и размести картите на надпреварата още в самото начало.

При автомобилите, след като триумфира на пролога, Насър Ал Атия се справи блестящо и с първия етап, благодарение на силно темпо и добро навигиране от Матьо Бомел. Пилотът на Toyota успя да вземе аванс от почти 13 минути пред WRC-легендата Себастиан Льоб (BRX Hunter), като французинът също нямаше проблеми с навигацията и относително тежкия терен. Топ 3 допълни чешкият пилот Мартин Прокоп (Ford Raptor), който изостана с 22:39 минути след Ал Атия.

Съвсем на другия полюс се развиха нещата в новия екологичен отбор на Audi. Докато на пролога хибридните машини с електродвигатели на германците се справиха чудесно, то първият етап се оказа наистина катастрофален за тима. Въпреки силното си темпо в първата част на етапа, 14-кратният победител от "Дакар" Стефан Петерханзел удари в камък задно ляво колело на болида си и буквално откъсна цялата носеща композиция. Това му коства часове в очакване на сервизен камион.

Не по-добре се разви ситуацията за миналогодишния шампион Карлос Сайнц. Макар Матадорът да нямаше технически проблеми с болида си RS e-tron, той се загуби доста сериозно и това, в добавка с наказание, му коства близо 2 часа и половина изоставане спрямо водача. Третият пилот на Audi Матиас Екстрьом също имаше навигационни проблеми и изостана доста сериозно.

Доста драматичен бе денят и при мотоциклетите, където навигацията се оказа кошмарна за много от лидерите в този клас. Някои от най-именитите участници като Тоби Прайс (КТМ), Хоан Бареда и Рики Брейбек (Honda) натрупаха солидно изоставане още в самото начало на пустинния маратон, което даде шанс напред да излезнат нови лица.

Този, който успя да се справи най-бързо със сложната навигация бе Даниел Сандерс. Пилотът на GasGas успя да повтори триумфа си от пролога и взе етапната победа, изпреварвайки с Пабло Кинтания (Honda) с малко над три минути. Челната тройка допълни пилотът на KTM Матиас Валкнер, който изостана с 11 минути зад водача. В класа на ATV-четириколките приятната изненада бе етапната победа на литовеца Лаисвидас Кансиус (Yamaha).

При камионите, след като отборът на МаЗ не бе допуснато до участие в рали "Дакар", а Iveco е без своя лидер Жерар Де Рой зад волана, явно отново ще станем свидетели на скучна доминация от страна на Камаз. "Синята армада" държи челните 4 позиции и след пролога и след етап 1, като победител в шоу отсечката бе Едуард Николаев, а същинският етап бе спечелен от Дмитри Сотников. В класа на SSV-бъгитата пък, най-бърз бе Арон Домзала (Can-Am) а при т. нар. "леки прототипи" етапната победа взе Сет Кинтеро (Red Bull OT-3).

Днешният втори етап на рали Дакар 2022 от Хаил до Ал Артавия ще предложи 338 състезателни километра на участниците. Отсечката трябваше да бъде първа част от т. нар. маратонски етап, в който състезателите няма да имат помощ от механиците си, но заради проливните дъждове, които наводниха бивака, това решение бе отменено.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.