30 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

10-те най-красиви европейски Fastback модели в света

Fastback колите имат свой собствен почерк. Лесно могат да бъдат познати по елегантната линия на покрива, който тръгва от върха на челното стъкло и се спуска елегантно назад почти до задната броня. Освен че изглеждат страхотно, тези коли са известни и със аеродинамичните си преимущества спрямо класическите седани и купета. Представяме ви 10-те най-красиви европейски Fastback модел, произвеждани някога.

Jaguar E-Type

Този автомобил дебютира през 1961-а, взривявайки публиката не само със страхотния си външен вид, но и със сравнително ниската си цена - 5500 долара. Самият Енцо Ферари казва, че това е най-красивият автомобил, създаван някога. E-Type има независимо окачване и 3.8-литров редови 6-цилиндров двигател. Дори сега, повече от половин век по-късно, тази кола кара привлича погледи.

Morgan AeroMax

С AeroMax Morgan искат да променят представите на хората, че могат да създават единствено роудстъри с ретро визия и конструкция от дървесина. И успяват. Запазен е само кривогледият поглед.

Opel GT

Малко или много, този модел на Opel остава в сянката на ежедневните бюджетни модели, с които свързваме марката. Визията му напомня на умалена версия на C3 Corvette, фаровете изскачат от предния капак, а цената е била едва 2000 британски паунда. Разбира се, Opel GT не е от най-бързите коли на своето време, но с този външен вид, феновете са му простили дребното прегрешение. Последната кола слиза от производствената линия през 1973 г. Моделът се произвежда 5 години.

Maserati Ghibli

Между 1967-а и 1973-а Maserati произвежда около 1170 бройки от своето спортно купе Ghibli. Дизайнът е на Джорджето Джуджаро, на когото дължим тези елегантни черти. Под капака е монтиран 4.7-литров V8 двигател с 330 к.с., който е изтеглен максимално назад, за да се постигне почти перфектно разпределение на теглото между предната и задната ос.

Ferrari 365 Daytona

В годините, в които всички се надпреварват да конструират спортни автомобили със средно разположен двигател, Ferrari избира традиционен подход. “Фундаменталната цел, който си поставихме, бе да създадем ниска и изящна кола, която да напомня на купе със средно разположен двигател,” разказва за проекта от Pininfarina. Почитатели на марката и журналисти са възхитени от колата, като вторите дори я обявяват за най-добрия спортен автомобил на своето време.

Alpine A110

Това е не само разкошен автомобил, това е състезателна икона. Alpine A110 е сред най-успешните състезателни автомобили на своята ера. Дългото, ниско и широко купе го правят чудесен за преодоляване на завои с висока скорост. В най-високата си точка купето е високо едва 106 см, което го прави само с 5 см по-високо от Ford GT40.

Bugatti Atlantic

Atlantic е проектиран от сина на Еторе Бугати - Жан. Автомобилът отнася много критики заради ограничената видимост от интериора и лошата вентилация. Atlantic обаче е бърз, а дизайнът му е впечатляващ и вдъхновен от самолетната индустрия. Ако някой се чуди дали тази кола е истинска икона, може би трябва да припомним, че Ралф Лорън има такава. Това трябва да е достатъчно.

Citroen SM

Този френски шик е звездата на автомобилното изложение в Женева през 1970 г. В тази кола инженерите комбинират хидро-пневматично окачване със адаптивно управление и V6 двигател с четири разпределителни вала, който е разработен съвместно с Maserati. Дизайнът е футуристичен, но заради иновативните технологии, тя се доказва като ненадеждна, но красива скулптура.

Aston Martin DB5

Трудно е да се говори за Aston Martin DB5, без да се спомене участието на колата в поредицата филми “Джеймс Бонд”. Машината дебютира в Goldfinger, където има главна роля. Веднага след това тя се превръща в класика.

Tatra T87

Тази абсолютна чешка класика е вдъхновена от дизайна на цепелините през 30-те и 40-те години. Била е предвидена за заможни клиенти, което се доказва и от ар-деко оформлението на интериора. Вниманието към детайла в тази кола е впечатляващо. Управлението не е от най-добрите, но с този външен вид едва ли има някой, който не би й го простил.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.