12 от най-добрите италиански седани
Често асоциираме италианското автомобилостроене само с двуврати спортни коли, но истината е, че от "ботуша" са се появили и някои от най-добрите седани. Днес изреждаме точно 12 от тях.
Lancia Appia - 1953 г.
Компактната Appia представя Lancia в най-добра светлина - комбинация между страхотен технически дизайн и визия. Задвижва се от малък 1,1-литров V4 мотор с 48 к.с., който е достатъчен за ниското тегло на седана. Като бонус задните врати се отварят наобратно.
Alfa Romeo Giulietta Berlina - 1955 г.
Отворената Spider версия на Giulietta може да е по-популярна и несъмнено е по-секси от Berlina, но това в никакъв не омаловажава значимостта на седана. За щастие на Alfa Romeo фиксираният покрив не спира клиентите и Giulietta Berlina се оказва успешна като модел. Дотолкова, че е една от причините Alfa да се справят с трудния период след края на Втората световна война.
Alfa Romeo Giulia Berlina - 1962 г.
Наследникът на Giulietta е толкова добър, че Alfa запазва името и го връща в съвременен вид. Ако ще си купувате ретро Giulia, нека е състезателната TI Super като тази от снимката. Приемете я като по-красив еквивалент на BMW M3, поне за своето време.
Fiat-Abarth 1500S - 1962 г.
Можете да разчитате на Abarth да направят интересна кола.В случая взимат обикновен Fiat 1500, сменят разпределителните валове с по-агресивни такива и карбураторите с модели на Webber. Получава се спортно бижу. За жалост 1500S е рядък и следователно скъп автомобил.
Lancia Fulvia Berlina - 1963 г.
Fulvia се явява като наследник на Appia и изпреварва времето си. Задното задвижване на Appia е изоставено и вместо това мощността от V4 двигателя се предава през предните гуми. И преди да надигнете вой как това е недостатък, ще кажем, че Fulvia се представя повече от добре, състезавайки се извън асфалта.
Maserati Quattroporte - 1963 г.
Quattroporte звучи идеално като име, но в превод означава единствено "четири врати". Седанът се появява в редиците на Maserati още през 60-те години, първоначално с 4,2-литров V8, преди да бъде заменен с такъв с обем 4700 куб. см. Звездата е точно този мотор, който е взет от състезателна кола на марката.
Fiat 124 - 1966 г.
Fiat 124 може и да няма красотата на други италиански коли, но пък е много успешен от гледна точка на продажби. Освен това, независимо дали го приемаме като плюс или не, на базата на 124 руснаците правят ВАЗ-2101.
Iso Fidia/Rivolta S4 - 1967 г.
В пълен контраст с Fiat 124, Fidia е толкова рядка, че ви е простено, ако не сте я виждали. Направени са само 197 бройки. Позната също като Rivolta S4, колата с дизайн на Джуджаро крие под капака си V8 от Chevrolet, който я превръща в най-бързата четиривратка за времето си.
Alfa Romeo 75 - 1985 г.
Преди новата Giulia, 75 беше последният седан на Alfa със задно задвижване. Моделът има две страхотни модификации. Тази от снимката е Turbo Evoluzione и е направена с цел хомологация за рали Група А. Другата, 75 QV, използва знаменития 3-литров V6.
Lancia Thema 8.32 - 1986 г.
Thema 8.32 е сред най-любопитните коли в списъка. По незнайна причина Lancia решават, че е добра идея да вземат двигателя от Ferrari 308 и с някои промени от Ducati, сред които нов кръстосан колянов вал, да го пъхнат под капака на Thema. За разлика от спортиста от Маранело, тя обаче е със предно задвижване.
Alfa Romeo 156 GTA - 2002 г.
Ако имате нещо против факта, че Alfa Romeo започна да прави коли с предно задвижване, погледнете 156 GTA и аргументите ви стават незначителни. Задвижваната от 3,2-литров V6 156-ца може и да не бърза колкото M3 от същия период, но е истинска Alfa, а това е напълно достатъчно, за да я заобичате.
Maserati Quattroporte - 2003 г.
Модерното Quattroporte е далеч от идеално, но все пак сред най-любимите седани. Първият модел използва двигател със сух картер, базиран на V-осмицата от Ferrari F430, което звучи обещавано. Това, което го разваля, е неизпипаната полуавтоматична скоростна кутия. След фейслифта Quattroporte губи сухия картер, но и трансмисията е подменена с далеч по-добър автоматик на ZF. Въпреки че имат ужасна репутацията за ненадеждност, и двата модела изглеждат и звучат толкова невероятно, че всичко им е простено.