21 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

12 от най-добрите италиански седани

Често асоциираме италианското автомобилостроене само с двуврати спортни коли, но истината е, че от "ботуша" са се появили и някои от най-добрите седани. Днес изреждаме точно 12 от тях.

Lancia Appia - 1953 г.

Компактната Appia представя Lancia в най-добра светлина - комбинация между страхотен технически дизайн и визия. Задвижва се от малък 1,1-литров V4 мотор с 48 к.с., който е достатъчен за ниското тегло на седана.  Като бонус задните врати се отварят наобратно.

Alfa Romeo Giulietta Berlina - 1955 г.

Отворената Spider версия на Giulietta може да е по-популярна и несъмнено е по-секси от Berlina, но това в никакъв не омаловажава значимостта на седана. За щастие на Alfa Romeo фиксираният покрив не спира клиентите и Giulietta Berlina се оказва успешна като модел. Дотолкова, че е една от причините Alfa да се справят с трудния период след края на Втората световна война.

Alfa Romeo Giulia Berlina 1962 г.

Наследникът на Giulietta е толкова добър, че Alfa запазва името и го връща в съвременен вид. Ако ще си купувате ретро Giulia, нека е състезателната TI Super като тази от снимката. Приемете я като по-красив еквивалент на BMW M3, поне за своето време.

Fiat-Abarth 1500S - 1962 г.

Можете да разчитате на Abarth да направят интересна кола.В случая взимат обикновен Fiat 1500, сменят разпределителните валове с по-агресивни такива и карбураторите с модели на Webber. Получава се спортно бижу. За жалост 1500S е рядък и следователно скъп автомобил.

Lancia Fulvia Berlina - 1963 г.

Fulvia се явява като наследник на Appia и изпреварва времето си. Задното задвижване на Appia е изоставено и вместо това мощността от V4 двигателя се предава през предните гуми. И преди да надигнете вой как това е недостатък, ще кажем, че Fulvia се представя повече от добре, състезавайки се извън асфалта. 

Maserati Quattroporte - 1963 г.

Quattroporte звучи идеално като име, но в превод означава единствено "четири врати". Седанът се появява в редиците на Maserati още през 60-те години, първоначално с 4,2-литров V8, преди да бъде заменен с такъв с обем 4700 куб. см. Звездата е точно този мотор, който е взет от състезателна кола на марката. 

Fiat 124 - 1966 г.

Fiat 124 може и да няма красотата на други италиански коли, но пък е много успешен от гледна точка на продажби. Освен това, независимо дали го приемаме като плюс или не, на базата на 124 руснаците правят ВАЗ-2101.

Iso Fidia/Rivolta S4 - 1967 г.

В пълен контраст с Fiat 124, Fidia е толкова рядка, че ви е простено, ако не сте я виждали. Направени са само 197 бройки. Позната също като Rivolta S4, колата с дизайн на Джуджаро крие под капака си V8 от Chevrolet, който я превръща в най-бързата четиривратка за времето си. 

Alfa Romeo 75 - 1985 г. 

Преди новата Giulia, 75 беше последният седан на Alfa със задно задвижване. Моделът има две страхотни модификации. Тази от снимката е Turbo Evoluzione и е направена с цел хомологация за рали Група А. Другата, 75 QV, използва знаменития 3-литров V6.

Lancia Thema 8.32 - 1986 г.

Thema 8.32 е сред най-любопитните коли в списъка. По незнайна причина Lancia решават, че е добра идея да вземат двигателя от Ferrari 308 и с някои промени от Ducati, сред които нов кръстосан колянов вал,  да го пъхнат под капака на Thema. За разлика от спортиста от Маранело, тя обаче е със предно задвижване.  

Alfa Romeo 156 GTA - 2002 г.

Ако имате нещо против факта, че Alfa Romeo започна да прави коли с предно задвижване, погледнете 156 GTA и аргументите ви стават незначителни. Задвижваната от 3,2-литров V6 156-ца може и да не бърза колкото M3 от същия период, но е истинска Alfa, а това е напълно достатъчно, за да я заобичате.

Maserati Quattroporte - 2003 г. 

Модерното Quattroporte е далеч от идеално, но все пак сред най-любимите седани. Първият модел използва двигател със сух картер, базиран на V-осмицата от Ferrari F430, което звучи обещавано. Това, което го разваля, е неизпипаната полуавтоматична скоростна кутия. След фейслифта Quattroporte губи сухия картер, но и трансмисията е подменена с далеч по-добър автоматик на ZF. Въпреки че имат ужасна репутацията за ненадеждност, и двата модела изглеждат и звучат толкова невероятно, че всичко им е простено.  


Препоръчани материали

Рейтинг :
05.04 2016 в 22:55 2
+ 14
- 0
залепнал ти е Caps-lock - голямото копче вляво.

Рейтинг :
05.04 2016 в 14:56 1
+ 11
- 12
НИЕ СЪС СЪПРУГА МИ ИМАХМЕ FIAT 125-ЧЕРВЕН-С ЧЕРВЕН КОЖЕН САЛОН ТОВА БЕШЕ 1977 год'Работеше СО МАТ за ВИЛИ БЕТЦ-ЗЛАТНИ ГОДИНИ.ИЗПРАТИХА ГО КОМАНДИРОВКА В ИРАН КАТО ПЪТНА ПОМОЩ.БЕШЕ СПЕСТИЛ ПАРИ ЗА КОЛА ЗА АПАРТАМЕНТ И ДОБЪР ЖИВОТ !БЕШЕ ПО ВРЕМЕТО КОГАТО В ИРАН НЯМАШЕ БУРКИ А КУЛТУРА ПО ВРЕМЕТО НА ШАХИНХАХА МУХАМАД РЕЗА ПАХЛАВИ ЖНИТЕ НОСЕЛИ ДЕКОЛТЕТА И КОПРИНИ,КАРАЛИ ,,ПОНТЯК"",,,БОИК" А НИЕ СИ МУШЕХМЕ ПЕРА В НОСОВЕТЕ.НО ИМ ЗАВИДЯЛИ АМЕРИКАНЦИТЕ ЧЕ МНОГО ГОЛЯМ НАПРЕДЪК И РЕШИЛИ ДА ИМ НАСАДАТ РЕЛИГИЯ И БУРКИ !
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.