16 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

6 световни звезди, които се пробваха в „24 часа на Льо Ман“

„24 часа на Льо Ман“ е известно като най-тежкото пистово състезание в света. В продължение на едно денонощие, десетки пилоти и техните машини се борят с техниката, умората и климатичните условия, за да победят и да запишат името си в моторспорт историята. Чарът и трудността на това начинание е основната причина „24 часа на Льо Ман“ да привлича всяка година многохилядна публика, както и много звезди, които искат да се пробват зад волана на някоя от състезателните коли. Под „звезди“, имаме предвид хора, които са извоювали своята популярност в шоу бизнеса, спорта, а някои просто имат известни родители. Това са 6-те най-известни личности, които са се опитали да изкачат върха, наречен „Льо Ман“.

Пол Нюман
Година: 1979
Автомобил: Porsche 935

Заедно със Стийв Маккуин, Джеймс Гарнър и Джеймс Кобърн, Пол Нюман е част от холивудския кръг актьори, които са не само харизматични, добре изглеждащи и талантливи, но се доказват и като чудесни пилоти. За разлика от колегата си Маккуин, който кара на пистата в Льо Ман, но само по време на снимките на едноименния си филм, Нюман реално се е състезавал. И това през 1979 г., когато на пистата вали като из ведро. Той е в един отбор с Ролф Стомелен и Дик Барбър, с които Нюман успява да спечели победата в своя клас и да завърши втори в крайното класиране. Колата е Porsche 935 и е украсена с веселяшка хавайска разцветка.

Нюман продължава да се състезава, дори когато е на близо 80 години. Кариерата му зад волана ще бъде увековечена във филма Winning: The Racing Life of Paul Newman, който трябва да излезе през следващия месец. Това е трейлърът:

Фабиен Бартез
Година: 2014
Автомобил: Ferrari 458 Italia GT2

Казват, че всеки състезателен екипаж в Льо Ман има нужда от един пилот със „стабилни ръце“, който да не допуска грешки. Кой, ако не бившият вратар на Манчестър Юнайтед и френския национален отбор по футбол, може да предложи чифт такива ръце? Фабиен Бартез се пробва в „24 часа на Льо Ман“ през 2014 г., като преди това доказа, че го бива зад волана в шампионатите FIA GT и Blancpain Endurance Series.

За разлика от своите колеги футболисти, Бартез очевидно предпочита да прекарва времето си на пистата, отколкото в нощни заведения, обграден от красиви клиентки на естетичните хирурзи. Като се замисли човек, състезателно Ferrari 458 на пълна газ по правата „Мулсан“ е не по-малко забавно от комплект блондинки.

Ник Мейсън
Години: 1979-80, 1982-84
Автомобили: Lola T297, BMW M1, Dome RC82, Porsche 956

Барабанистът на Пинк Флойд е запален колекционер на автомобили, част от които същият обожава да кара на писта. През 70-те Пинк Флойд е на върха на славата си, което дава нужното спокойствие на Мейсън да направи първия си от общо пет опита в „24 часа на Льо Ман“.

За последен път той участва в легендарното състезание през 1984-а, когато вече е натрупал достатъчно опит и управлява доминиращата в голяма част от състезанието машина – частно Porsche 956. Въпреки това, най-добрият резултат на Мейсън е в първия му опит през 1979 г., когато той завършва втори в своя клас с Lola T297.

По-долу можете да гледате Марк Хейлс, който разказва за автомобилната колекция на Ник Мейсън:

Марк Тачък
Години: 1980-81
Автомобили: Osella PA8, Porsche 935

Да, това е Марк Тачък, синът на Маргарет Тачър – британският премиер в периода 1979 – 1990 г. За уменията на Тачър Младши на пистата, обществеността разбира след успешното му каране в различни аматьорски шампионати в Англия през 70-те. През 1980 г. той прави следващата стъпка в кариерата си, участвайки в „24 часа на Льо Ман“ с Osella PA8, която управлява в един екипаж с Лела Ломбарди. През 1981 г. Тачър се завръща на пистата зад волана на Porsche 935.

Най-запомнящият се момент от състезателната кариера на Тачър, обаче, остава друга. За негово съжаление, тя не е свързана с успех, а с двудневното му изгубване по време на Рали Париж-Дакар през 1982 г.

Еди Джордан
Година: 1981 г.
Автомобил: BMW M1

Преди да се превърне в един от коментаторите на телевизионните излъчвания на Formula 1, даже преди да бъде най-ексцентричният шеф на отбор в най-престижния пистов шампионат, Еди Джордън е бил пилот. Участвал е във Formula Ford, Formula Atlantic и е тествал колите на McLaren.

Устатият ирландец се пробва и в Льо Ман. Това се случва през 1981 г., когато Джордан си осигурява място в кокпита на една от най-популярните коли по това време – разработеното съвместно с Lamborghini BMW M1. За съжаление, Джордан и неговото BMW не успяват да се доберат до финала. Скоро след това, ексцентричният британец съсредоточава усилията си в управлението на състезателни отбори.

Патрик Демпси
Години: 2009, 2013-14
Автомобили: Ferrari 430 GT2, Porsche 911 GT3-RSR, Porsche 911 RSR

Патрик Демпси набира огромна популярност от сериала „Анатомията на Грей“, където е един от колоритните образи. В свободното си време той се занимава със състезателна дейност, като за кратко време дори е съсобственик на състезателен отбор заедно с италианския футболист Алесандро Дел Пиеро.

Женската аудитория на „24 часа на Льо Ман“ сигурно е скочила неимоверно, когато през 2009 г. Демпси дебютира на пистата „Сарт“ във Ferrari 430 GT2. Впоследствие той преминава на Porsche 911 GT3. Най-доброто му постижение е четвърто място в клас GTE Am през 2013 г.


Препоръчани материали

Рейтинг :
13.06 2016 в 23:59 1
+ 0
- 0
А 2-ро място за Демпси през 2015 къде го забравихте. Личи си, този който е писал статията колко знае...
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.