12 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Amphicar 770: Колата, с която Линдън Джонсън втрещявал гостите си

Amphicar Model 770 е известен най-вече с това, че е най-успешната автомобилна амфибия в света, въпреки факта, че първоначално представянето й на пазара е пълно разочарование. Очарователната машина се появява за пръв път през 1961 г. с големи амбиции – производителите очакват да продават близо 20 000 бройки от нея годишно. Реалността обаче е друга. До края на производството през 1968 г. компанията успява да продаде само 4000 екземпляра, основно на американски клиенти.

Най-известният Amphicar e бил собственост на американския президент Линдън Джонсън, който обичал да се шегува с гостите си в своето ранчо. Обикновено той ги канил на разходка с колата около имението си, след което инсценирал проблем със спирачките надолу по хълма към езерото. Понеже колата е амфибия, не се случвало нищо опасно, просто той активирал двата пропелера в задната част и колата започвала да плава, предизвиквайки изумление в пасажерите му.



Колкото до представянето, малката амфибия не разполага кой знае с какви възможности. На сушата максималната скорост не надхвърля 115 км/ч, а във вода с попътен вятър е способна на 7 възела (около 13 км/ч). В най-позитивен план, Amphicar може да бъде приета като най-бързата лодка на пътя и на-бързата кола във вода.

Дизайнът на Model 770 е базиран на Volkswagen Schwimmwagen, който германците използват през Втората световна война. И двете машини са дело на един дизайнер – Ханс Трипле. И двете машини са конструирани в Западна Германия. Разликата е в двигателя - германската машина ползва боксерен двигател, докато Model 770 разчита на английски Triumph Herald 1200. Моторът е 4-цилиндров и има работен обем от 1147 куб. см.. Мощността достига 43 к.с., а задвижването (на суша) е задно и се осъществява с помощта на 4-скоростна механична трансмисия със синхронизатори.



Когато Amphicar е във вода, въртящият момент се пренасочва към две витла, а за управлението се грижат предните колела.

Амфибията на снимките е преминала през цялостна реставрация през 2008 г., за която е бил отговорен известният американски реставратор Роджър Салий. Сега колата предстои да бъде предложена на търг от Bonhams, които разчитат на безупречното й състояние за да вземат сума от порядъка на 60-80 000 щатски долара.


Препоръчани материали

Рейтинг :
25.06 2017 в 16:52 1
+ 1
- 0
Пропелер=Витло
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.