24 юни 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Aston Martin "схванаха": хората искат големи двигатели

V6 моторите не стигат, липсва им емоцията на V8 или V12

В ерата на така наречения "даунсайзинг", форсиран от все по-стриктните регулации за емисии, Aston Martin се осмелява да върви срещу течението. Компанията наскоро обяви нов туин-турбо V12 двигател с колосалните 835конски сили и 1000 нютонметра въртящ момент. Защо? Ами просто е: това искат хората.

В интервю за изданието Car Throttle, шефът на продуктовата стратегия в компанията Алекс Лонг (Alex Long) заявява, че вътрешни проучвания са показали, че хората просто искат големи двигатели. Толкова е просто. През 2024 година, когато малките трицилиндрови 1-литрови двигатели с турбокомпресор са преобладаващи в Европа, Aston Martin смята, че дори V6 не може да се справи. Лонг споменава „истинска емоционална връзка“ между водачите и V12 или V8, която по-малък шестцилиндров двигател не може да осигури или поне „все още не го прави“.

Разбира се, Ferrari, Maserati и McLaren биха искали и успяват да се отличават с техните V6 суперколи. Самият Aston Martin е планирал шестцилиндрови модели преди не много години. Първоначално Valhalla трябваше да получи V6 с двойно турбо, но британската луксозна марка в крайна сметка реши да използва мощния V8 на AMG. Концепцията Vanquish Vision със средноразположен двигател дебютира с V6, преди компанията да спре да го разработва в края на 2019 г.

Кросоувърът DBX получи 6-цилиндров редови мотор от Mercedes за пазара в Китай преди няколко години. Но от Aston Martin спряха използването му при скорошния фейслифт на модела. Нещо повече, съперникът на Lamborghini Urus сега се предлага единствено в модификацията DBX707 с 4-литров V8 мотор със 707 к.с. и 900 Нм.

Лонг смята, че шестцилиндровите двигатели са по-скоро мейнстрийм отколкото V8, да не говорим за V12, като твърди, че по-малките задвижвания "много не отиват на премиум сегмента".

Aston Martin планираше да стане производител единствено на електромобили до края на настоящото десетилетие. Но, подобно на много други марки, компанията от Гейдън обърна посоката и ще продължи да прави коли с конвенционални двигатели и през 2030-те. Шефът на британците Лоурънс Строл бе заявил по-рано пред Autocar, че клиентите искат "звук и мирис" идващ от двигател с вътрешно горене. Разбира се, идват и плъг-ин хибриди, тъй като от Aston не са имунизирани срещу все по-строгото законодателство по отношение на стандартите за емисии.


+ 0
- 0
Кои са тези “хора”?
 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.