08 август 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Audi h-tron quattro залага на водорода

Втората интересна концепция на VAG групата, представена в Детройт бе Audi h-tron quattro. И тук, както при хибридния VW Tiguan виждаме високопроходим модел с алтернативно задвижване, но от Инголщад са крачка напред - техният прототип залага на водород, който захранва горивна клетка. Електромотор, разположен на предния мост доставя 120 к.с, а такъв на задния - 188. Това осигурява на концепцията напълно електрическо quattro задвижване.

Audi h-tron quattro може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди, а пробегът на електро-водородния кросоувър с едно зреждане е 600 км. И като споменахме зареждане, пълненето на водородния резервоар отнема около 4 минути, което си е еквивалентно на конвенционалното зареждане с бензин или дизел при обикновена кола.

Извън алтернативното задвижване, концептуалният модел ни дава предварителен изглед и към автоматизираното управление и паркиране, което се очаква да се внедри серийно в следващото поколение Audi A8 до две години. Audi h-tron quattro може да се движи автономно при скорост до 60 км/ч и да ви спести усилия при паркиране.

Що се отнася до екстериора и интериора, настоящият прототип споделя доста от чертите на представения във Франкфурт през есента Audi e-tron. Както и електроконцепцията, Audi h-tron quattro ни дава още един поглед върху бъдещия Audi Q6, който ще бори BMW X6 и Mercedes GLE Coupe, и за който от фирмата са предвидили да излезе сериен като електромобил. Което пък ще рече, че на по-късен етап към гамата на бъдещия SUV може да се присъедини и задвижвана от горивни клетки версия.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.