Audi h-tron quattro залага на водорода
Втората интересна концепция на VAG групата, представена в Детройт бе Audi h-tron quattro. И тук, както при хибридния VW Tiguan виждаме високопроходим модел с алтернативно задвижване, но от Инголщад са крачка напред - техният прототип залага на водород, който захранва горивна клетка. Електромотор, разположен на предния мост доставя 120 к.с, а такъв на задния - 188. Това осигурява на концепцията напълно електрическо quattro задвижване.
Audi h-tron quattro може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди, а пробегът на електро-водородния кросоувър с едно зреждане е 600 км. И като споменахме зареждане, пълненето на водородния резервоар отнема около 4 минути, което си е еквивалентно на конвенционалното зареждане с бензин или дизел при обикновена кола.
Извън алтернативното задвижване, концептуалният модел ни дава предварителен изглед и към автоматизираното управление и паркиране, което се очаква да се внедри серийно в следващото поколение Audi A8 до две години. Audi h-tron quattro може да се движи автономно при скорост до 60 км/ч и да ви спести усилия при паркиране.
Що се отнася до екстериора и интериора, настоящият прототип споделя доста от чертите на представения във Франкфурт през есента Audi e-tron. Както и електроконцепцията, Audi h-tron quattro ни дава още един поглед върху бъдещия Audi Q6, който ще бори BMW X6 и Mercedes GLE Coupe, и за който от фирмата са предвидили да излезе сериен като електромобил. Което пък ще рече, че на по-късен етап към гамата на бъдещия SUV може да се присъедини и задвижвана от горивни клетки версия.