Audi разработи регенеративно окачване
Вече сме започнати с начините, по които иначе пропиляната енергия в ауспуха или при спиране може да бъде преобразувана в електричество и използвана за задвижване на автомобилите, но замисляли ли сте се, че има още един елемент от колата, който никога не спира да се движи - окачването.
Амортиьорите са в постоянно движение и генерират кинетична енергия, която принципно се губи във формата на топлина. Нова система на Audi се възползва именно от тази досега неизползвана енергия.
"Всяка дупка, всяка неравност, всеки завой произвежда кинетична енергия. Съвременните амортисьори поемат енергията, която се губи под формата на топлина. С новата система с електромеханични амортисьори в 48-волтовата електроинсталация, ние вкарваме тази енергия в употреба", обяснява Стефан Книрш от борда за технически разработки на марката.
Иновативната система е наречена eROТ и се лишава от стандартните телескопични амортисьори като ги заменя от рамена, свързани с роторни демпери, които пренасочват движението на колелата към предавки. Те от своя страна задвижват електромотор в задния мост. Според тестовете на Audi системата може да регенерира между 3 и 613 вата, като средните стойности са 100-150. Не е ясно при какви условия са извършени тестовете, но икономията е налице. Освен, че е с по-добра регулируемост, новото окачване е и по-компактно, с което се освобождава място за багажника.
48-волтовата система се използва при модели като Audi SQ7 или Bentley Bentayga, а следващото й поколения ще намери място в хибрида Q6.