23 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Audi вади нова 4х4 система quattro ultra

Легендарната система quattro на Audi вече над 35 години се доказва в състезания, на пътищата и извън тях. Сега, компанията представя нейната най-нова версия, наречена quattro ultra, за която от Инголщад твърдят, че ще донесе значително подобрение относно ефективността и екологичните параметри.

Системата quattro ultra ще се използва за новите модели на марката с надлъжно разположен двигател, като интересното е, че технологията ще е сходна с тази при напречно монтираните агрегати. Досега, машините с надлъжен мотор използваха "истинското" quattro, разчитащо на механичен TorSen диференциал. В новата компановка ще се използва нова модификация на електронно контролирания многодисков съединител, познат ни от моделите с напречно разположено ДВГ.

Новият компонент на системата ще бъде прикрепен към скоростната кутия (независимо дали е механична или автоматична DSG с двоен съединител), като ще отключва или заключва карданния вал в зависимост от ситуацията на пътя. Когато се наложи, допълнителен съединител, намиращ се в задния диференциал, предава въртящ момент към задните колела, когато електрониката усети нужда от задвижване.

Когато електрониката забележи, на база данните от многобройни датчици, че предните колела нямат достатъчно сцепление, тя дава команда към основния съединител, който в рамките на милисекунди задвижва описания по-горе процес. Единственият недостатък на quattro ultra е, че за момента е предвиден за двигатели с максимален въртящ момент от максимум 500 Нм. Така че, най-мощните модели на Audi с надлъжен двигател, ще продължават да използват добрия стар механичен диференциал. Но пък, ще припомним, че при създаването си DSG скоростната кутия ставаше единствено за маломощни двигатели при коли с един задвижващ мост, а после еволюира сериозно.

Новата компановка на quattro ultra, според Audi, ще позволи да се намалят загубите от триене, когато реално е нужно задвижване само на предните колела. Това, от своя страна, води до намален разход на гориво и удължен живот на компонентите на 4х4 системата. При движение в града, могат да се спестят до 0,3 л/100 км, а освен това, новата система ще е по-лека от досегашната с около 4 кг, което също е от значение.

Системата quattro ultra ще дебютира първоначално в новото поколение Audi A4 allroad (в средата на годината), след което ще се използва и за предстоящите Q5 и А5 модели, които би трябвало да са готови до края на годината.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.