15 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Австралийци направиха всъдеход с водно задвижване

Компанията Ferox Advanced Vehicles Corporation представи всъдеход с хидравлично задвижване на колелата. Шестколесният прототип Ferox Azaris използва мотоциклетен боксер двигател, зает от BMW 1200 GS. Агрегатът захранва помпа, която нагнетява течност (95% вода с антикорозионни и омазняващи добавки) и задвижва мотори на задните 4 колела.

От Ferox твърдят, че системата е доста проста и ефективна, като нагнетената вода на свой ред задвижва помпи във всяко колело, които са способни да доставят до 680 Нм въртящ момент на съответното колело. Всеки хидравличен двигател тежи по едва 11,3 кг, а австралийците твърдят, че системата постига КПД до 98%.

Всяко едно от задните колела на Ferox Azaris може да се управлява индивидуално, чрез регулиране на потока и налягането на водата. Аналогичната като работа на комплектите електромотори система, наречена Fluid Vectoring, може да работи и като спирачка.

От Ferox възнамеряват да заменят мотоциклетния двигател с електрически такъв, като ще бъдат добавени мощни акумулатори със система за рекупериране на енергията от спиране и инерция. Другата важна иновация в 6-колесния всъдеход е окачването, което няма общо с познатите до момента системи и позволява гладко шофиране и при много неравни пътища.

Ferox има амбициите да пусне ограничена серия от всъдехода Azaris, като цената на всяка бройка ще започва от около половин милион австралийски долара (около 640 000 лева).



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:17 1
+ 0
- 0
sffsdf33879
 
Още от : Новини
02 октомври 2024 в 10:34
Това е Dacia Bigster!
Това е Dacia Bigster!
09 октомври 2024 в 17:401492
09 октомври 2024 в 17:400
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.