26 ноември 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Автомобилът със слънчева енергия Lightyear 0 влиза в производство тази година

Холандската компания Lightyear обяви, че тази есен ще стартира производството на първия в света сериен автомобил, оборудван със слънчеви панели. Lightyear 0 ще има извити слънчеви панели на покрива, капака и багажника, които ще зареждат електрическата батерия по време на движение и паркиране, а първата доставка в Европа може да бъде още през ноември.

Компанията твърди, че автомобилът ще може да измине около 624 километра, без да спира за презареждане, и ще има допълнителен пробег от до 71 километра на ден благодарение на слънчевите панели. За сравнение, това е малко повече от Tesla Model 3 (602 километра) и значително повече от Kia Niro Long Range (459 километра).

Всеки час на слънце ще добавя до 10 километра заряд към батерията, според Lightyear. Слънчевият пробег ще осигури допълнителни километри за дълги пътувания, но също така означава, че ще се прекарва по-малко време в пунктовете за зареждане - възможно е и изобщо да не са необходими.

Според производителя, в горещи страни като Испания или Португалия, ако ежедневното пътуване е по-малко от 35 километра, няма да се налага да се включват към електрическата мрежа до седем месеца. В по-облачен климат, например в Нидерландия, автомобилът ще се нуждае от зареждане след два месеца.

По-малка батерия, по-лек автомобил

„0" има много общо с прототипа Lightyear One, който беше представен преди две години, но е в състояние да направи повече с по-малка батерия, казва главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Лекс Хьофслут. „Задвижващият агрегат е най-ефективният в света", твърди той и добавя, че аеродинамичната форма на автомобила и четирите двигателя в колелата позволяват по-малка батерия да осигури същия пробег.

Това означава, че „целият автомобил е по-лек", казва той, „и се получава положителна обратна връзка, при която всичко може да стане по-леко. Така успяхме да достигнем до 1 575 кг. Ако погледнете други автомобили, които предлагат подобен пробег, всички те са с около 40% по-тежки."

Други компании разработват автомобили със соларни панели, но нито една от тях все още не е готова да излезе на пазара. Моделът Sono Sion, чието производство е планирано за 2023 г., обещава да осигурява средно 16 километра дневен соларен пробег. Aptera Never Charge е футуристично изглеждащо триколесно превозно средство, за което компанията твърди, че ще събира около 64 километра слънчева енергия на ден. Aptera заяви пред CNN, че се надява автомобилът да влезе в производство през 2023 г. и вече има 24 000 резервации.

Но макар цялата концепция на Lightyear 0 да се основава на подобряването на ефективността и съкращаването на времето за зареждане, максималната скорост на автомобила е само 161 километра в час, а ускорението от 0 км/ч до максималната скорост е бавно - 10 секунди, което Хофслоут признава, че се дължи на фокуса върху пробега.

„0” е и скъп: Един от стартовите модели 946 ще бъде на цена от 250 000 евро (490 270 лева) - малко повече от Ferrari Roma и малко по-далеч от семейни електромобили от среден клас като Nissan Leaf (около 50 161 лева) или Tesla Model 3 (около 92 891лева). Компанията се надява до 2025 г. да пусне на пазара „народен модел" - условно наречен Lightyear Two - който ще се продава на дребно за около 30 000 евро (58 682 лева).


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.