Автопилот 8.0 на Tesla заменя камерата за радар
Tesla обяви ред промени за версия 8.0 на автопилота си, като най-голямата разлика е, че обновената система няма да разчита на камери, а на радар.
Ъпгрейдът може да бъде приложен при всички коли Model S и Model X, произведени след октомври 2014 г., които имат радарни сензори отпред. Въпреки че радарът се справя по-добре от камерите при лошо време, досега той се използваше само като резервна система заради някои недостатъци.
Въпреки че е много ефективен при засичането на обекти на разстояние, определянето на точния вид на обекта може да бъде проблематичен. Металните повърхности се превръщат в огледало, хората са полупрозрачни, а дървените или пластмасови повърхности - изцяло. Ако даден предмет е извит, радарът може да го засече като по-голям или малък, отколкото всъщност е.
Резултатът е често излишно намаляване на скоростта или спиране. Tesla са решили проблема чрез увеличаване на радарния "облак", който вече ще събира повече информация за обектите, а сравняването й с тази за движението на колата ще показва дали е възможен сблъсък. Засичането на обекти вече е толкова точно, че според Tesla електромобилите им ще могат да спрат при нулева видимост, ако НЛО кацне на магистралата пред тях.
Към системата е добавена и функция, която позволява на колите да се учат една от друга като изграждат база от информация за пътни знаци, мостове и др. Освен това радарът може да надникне предната кола и така се намалява времето за реакция при аварийно спиране.
Други нововъведения включват по-отчетливи предупредителни сигнали в и извън режим автопилот, възможността за безпилотно слизане от магистрала при използване на мигачи или навигация, осигуряване на повече дистанция при изпреварване и още около 200 функции. Илон Мъск дори смята, че системата би могла да предотврати смъртоносния инцидент с Model S във Флорида. Въпреки това той обърна внимание, че пълната сигурност е нещо невъзможно.