Автопилотът на Tesla е опасен, сочи германски доклад
Автопилотът на Tesla Model S е опасен за трафика, посочва нов доклад на германското министерство на транспорта. Експерти са провели тестове на електромобила и разкритикували поведението му в "умния" режим.
Като сериозни недостатъци на системата те определят липсата на предупреждение към шофьора, когато софтуерът се изправи пред неизпълнима задача и това, че колата не сканира достатъчно назад в далечината при изпреварване. Друго притеснение е незодоволителната работа на функцията за автоматично аварийно спиране.
Според "Шпигел" министърът на транспорта Александър Добринд е запознат с въпроса, но засега не е наредил спиране на колите. Все още не е извършвано и крайното оценяване на колата, предстоят допълнителни тестове.
От Tesla отдавна напомнят на шофьорите, че автопилотът е по-скоро спомагателна система на този етап и не ги освобождава от отговорността да управляват колата. Самият Илон Мъск казва, че функцията е на етап бета версия и за осъвършенстването ще са необходими общо около 1,6 млрд. километра, изминати в автономен режим. Преди броени дни шефът на калифорнийската компания съобщи, че сумарният пробег към дадения момент е 357 млн. километра. Остава още много работа.
Интелигентната функция доведе до много главоболия за Tesla, a за жалост и до смъртен случай. Затова американците спряха да използват наименованието на системата в Китай, същото се обмисля и в Калифорния.
Последният ъпдейт на автопилота с версия 8.0 включва повече предупредителни сигнали и подобрява работа на радара, но голямата промяна, която чакаме, е автопилот 2.0. Системата ще включва повече сензори, радар и три предноразположени камери. Няма официална дата за представянето, но Мъск обещава изявление на 17 октомври, което нищо чудно да включва именно новата технология.