BMW X3 и X4 се сдобиха с М-ощни версии
BMW M GmbH представи спортните кросоувъри BMW X3 M и X4 M. Модификациите са доста мощни, но това не е всичко - ще имат и още по-мощни варианти, наречени Competition (снабдени и с повече "екстри").
За задвижването на високопроходимите М-ку се грижи 6-цилиндров 3-литров бензинов агрегат с M TwinPower Turbo. Максималната му мощност е 480 к.с., а въртящият момент е 600 Нм. В Competition вариантите, агрегатът ще отдава 510 "кончета".
Задвижването е поверено на модифицирана 4х4 система M xDrive, с активен (отново "М") диференциал. Системата подава повече тяга към задните колела и има два режима на задвижване. Тягата се предава към колелата от 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с Drivelogic.
И при двата спортни SUV окачването е спортно, като е настроено специфично за да поеме сериозната тяга. С помощта на контролер, водачът може да иззбере един от три режима на окачването, с които се променят твърдост, височина и други характеристики. Отпред се използват два носача, а отзад - многораменна конструкция.
Системата за контрол на стабилността DSC позволява приплъзване на колелата в специалния режим M Dynamic, а може да бъде и напълно изключена зза по-сериозно "пързаляне". Кормилото също може да променя настройките на отговор и реакция, а за да не прекалите с белите, се грижи мощна спирачна система.
На външен вид BMW X3 M и BMW X4 M изглеждат подчертано по-агресивни от конвенционалните си деривати, а опционално се предлага и карбонов дизайнерски пакет, включващ елементи от въглеродни нишки като въздухозаборниците, ножовете на бронята, задния дифузьо и др. В салона откриваме специфичния спортноориентиран кокпит, като акцент са спортните кожени седалки и специалните волан и селектор за скоростите.