Билборди на Toyota Mirai "хващат" азотните оксиди
Интересен начин за реклама на своя водороден модел Mirai са избрали от Toyota. Японската фирма разполага огромни билборди, общо 37, в Лос Анджелис и Сан Франциско, които ще са покрити с титаниев диоксид (TiO2). Вероятно това не Ви говори нищо, но сега бързо ще разсеем мъглата.
Титаниевият диоксид има едно специфично свойство - свързва се с азотните оксиди, отделяни при изгарането на гориво от автомобилите и особено много от дизелите. В следствие на реакцията основният причинител на смога в градовете бива неутрализиран, а като краен продукт се образуват нитрати.
Подобна замяна звучи малко като "от трън - та на глог", но така или иначе целта на Toyota е да помогне в почистването на въздуха и да направи реклама на водородното си чедо, което пък не изхвърля нищо друго, освен чиста вода.
Кампанията ще е на обща площ от 2319 квадратни метра, което е достатъчно, за да бъдат неутрализирани азотните оксиди от 5285 автомобила в рамките на месец. Това е повече от символично, имайки предвид огромния брой МПС-та в двата огромни града.
В същото време обаче нитратите в почвата са причинител на редица заболявания и прекомерно високата им концентрация едва ли би зарадвала еколозите. Иначе вече съществуващата идея автомобилите да са покрити с титаниев диоксид щеше да срещне далеч повече подкрепа до момента.