Битурбо V8 на Ferrari е двигател на 2016 г.

Ferrari разби конкуренцията на ежегодните награди на списание Engine Techology International благодарение на 3,9-литровия си битурбо V8 двигател.
Агрегатът, който към този момент задвижва 488 GTB, 488 Spider и California T, завоюва първи места в четири категории - за нов двигател, спортен двигател, обем 3-4 л и основната награда Двигател на годината. Така за пръв път от десетилетия мотор с над 6 цилиндъра грабва големия приз.
От Маранело получиха и награда в категорията за над 4-литрови двигатели за 6,3-литровия V12 от F12tdf.
"Завръщането на Ferrari към технология с два турбокомпресора за V8 моделите създаде нов ешалон за двигателите с принудително пълнене. Нулевият лаг и прогресивното предаване на въртящия момент при всякакви обороти въвличат шофьора както никога досега", се похвалиха италианците в официално изявление.
Категория до 1.0 бе спечелена от еднолитровия EcoBoost на Ford, 1.0-1.4 - от 1,2-литровия трицилиндров турбо мотор на PSA Peugeot Citroen, при двигателите между 1,4 и 1,8 литра призът грабна 1,5-литровия агрерат на BMW i8. В категория 1.8-2.0 първото място е за Mercedes-AMG и техния четицицилиндров двулитров турбо агрегат. Останалите победители при двигателите с вътрешно горене са 2,5-литровия петцилиндров мотор на Audi (в категория 2.0-2.5) и 3-литровия боксер на Porsche 911 Carrera (в категория 2.5-3.0). Като най-"зелени" бяха отличени електромоторите на Tesla Model S и Model X.













