Боксеровият двигател на Subaru чукна 50 години

Fuji Heavy Industries - производител на автомобилите Subaru празнува половинвековния юбилей на своя "боксер" двигател. Емблематичният за японците двигател с хоризонтално и срещуположно разположени цилиндри, е въведен от производителя за първи път в компактния модел Subaru 1000 на 14 май 1966 г.
Оттогава, Subaru непрекъснато развива своя агрегат, като в момента почти всеки един модел на марката е оборудван именно с такъв мотор. След като в началото на миналата година боксерът чукна 15 000 000 произведени бройки, сега цифрата надхвърля 16 милиона.
При хоризонтално разположения Boxer двигател, буталата са разположени едно срещу друго в симетрична конфигурация. При движението на срещуположните бутала се неутрализират инерционните им сили, което води до по-ниски нива на вибрации и изключителен ротационен баланс и допринася за плавна и равномерна работа до най-високи обороти.
Boxer двигателят е една от водещите технологии на Subaru, които включат и Симетричното задвижване на всички колела (Symmetrical AWD). Subaru Symmetrical AWD предоставя съчетание от изключителната стабилност и сцепление, присъщи за задвижването на всички колела и балансирано разпределение на масите, благодарение на симетричното разположение на задвижването с надлъжно разположения Boxer двигател. Тази комбинация води до изключително динамично представяне на автомобила със стабилност при високи скорости и бързи завои. Първият модел, оборудван с тази система е Subaru Leone 4WD Estate, представен на пазара през септември 1972 година.
В унисон с посланието на марката Confidence in Motion, Subaru продължава усъвършенстването на своите технологии и отличителна привлекателност, за да предложи автомобилно изживяване, предлагащо “Удоволствие и Спокойствие” на своите клиенти по света.
Интересното е, че Boxer моторът е както в бензинов, така и в дизелов вариант. Агрегатът на японците се предлага в 4-цилиндрова (2 и 2,5 литра обем) и в 6-цилиндрова версия (3,6 л). В най-новите разработки на Subaru, боксер моторът е част и от хибридната задвижваща система на някои модели.












