Bosch и Mercedes с проект за безпилотни шатъли в САЩ

Съвместният проект на Bosch и Mercedes-Benz за градски превоз с автоматизирани автомобили Mercedes S-класа, базиран на приложение, вече стартира в град Сан Хосе в Силициевата долина. Наблюдавани от шофьор за безопасност, самоуправляващите се автомобили пътуват между Уест Сан Хосе и центъра на града, по главните транспортни артерии.
Първоначално услугата ще бъде достъпна за избрана група потребители. Те ще използват приложение, разработено от Daimler Mobility AG, за да резервират пътуване с автоматизираните автомобили, които ще ги вземат от определена точка и ще ги извозват до дестинацията им.
Bosch и Mercedes се надяват, че тестовите пътувания ще предоставят ценни идеи за по-нататъшното развитие на тяхната система за автоматизирано шофиране от ниво 4/5 на SAE. Партньорите очакват да получат и нова информация как автономните автомобили могат да бъдат интегрирани в система за интермодална мобилност, която включва и обществения транспорт и споделянето на автомобили.
В средата на 2017 г. Сан Хосе беше първият град в САЩ, който покани частни компании да проведат полеви тестове за автоматизирано шофиране и да анализират нарастващите предизвикателства в движението по пътищата. Особено в натоварения градски трафик, самоуправляващите се автомобили с постоянен 360-градусов сензорен мониторинг на обкръжаващата обстановка имат потенциал да повишат безопасността, а плавният им стил на шофиране може да облекчи трафика.
От август до ноември представители на проекта заедно със служители от администрацията на Сан Хосе проведоха дискусии с няколко обществени организации. На седем срещи с квартални и бизнес сдружения по трасето, където минават автоматизираните автомобили, екипът обсъди целите на проекта, демонстрира автомобилната технология, обясни екстремните мерки за сигурност, интегрирани в проекта, и прие предложения за бъдещи случаи на употреба.
Вече две години и половина Bosch и Mercedes-Benz работят заедно върху решенията за автоматизирано шофиране в градовете. Общата им цел е система за шофиране от ниво 4/5 на SAE за напълно автоматизирани превозни средства без водач със софтуер за управление на автомобилите. Партньорите обаче не се интересуват от прототипи, а искат да разработят система, готова за производство, която може да бъде интегрирана в различни типове и модели превозни средства.
В развойната си работа по софтуера за контрол на движението на автомобилите, партньорите умишлено не разчитат само на изкуствения интелект и на трупането на пробен пробег. Инженерите използват и симулации, и специално разработени тестови полигони за изпитване в пътни ситуации, които се срещат много рядко в нормалния трафик. За тази цел инженерите от Центъра за изпитване и технологии в Имендинген, Германия, ползват терен с площ от 100 000 кв. м., създаден специално за автоматизирано шофиране. Тук сложните пътни ситуации могат да бъдат възпроизведени изключително точно и толкова често, колкото е необходимо. Освен това партньорите не се занимават само с пътните и метеорологичните условия в САЩ.
Специално за пилотния си проект за автоматизирана услуга за превоз, Bosch и Mercedes-Benz качиха още един партньор на борда: Daimler Mobility AG разработва и тества флийт платформа, която да придружава пилотната фаза на експлоатацията. С нейна помощ потенциалните партньори могат безпроблемно да интегрират автономните автомобили (Mercedes-Benz) в своето портфолио от услуги. Платформата управлява както автоматизираните, така и конвенционалните автомобили, включително тяхната експлоатация и поддръжка. Услугата за мобилност, базирана на приложение, за конвенционални автомобили Mercedes-Benz, започна да работи в района на залива на Сан Франциско през есента на 2019 г. Тази услуга се предлага и в германската столица Берлин.













