01 юни 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Bosch ще предпазва шофьорите от разсейване с "умна" камера

Индустриалният и технологичен гигант Bosch работи по нова система, която да наблюдава салона на колата и да реагира на ситуации, които могат да доведат до инцидент, като предупреждава водача или дори взима самостоятелни решения.

Секунди сън, разсейване, колан, който не е закопчан, ровичкане по телефона - много от това, което се случва в превозното средство, може да има далечни неприятни последици. За да ги предотврати или поне смекчи последствията, Bosch разработи нова система за вътрешно наблюдение с камери и изкуствен интелект (AI).

Камера, вградена в волана, открива, когато клепачите на водача станат тежки, той се разсее и насочва главата си към пътника на предната седалка или към задните седалки. Благодарение на това AI системата прави правилните изводи от тази информация - тя предупреждава водача, ако е небрежен, препоръчва почивки, когато се умори или дори намалява скоростта на автомобила в зависимост от желанията на производителя или законовите изисквания.

„Ако автомобилът “знае” какво правят шофьорът и пътниците, шофирането ще става още по-безопасно и удобно“, казва Харалд Крьогер, управляващ директор на Robert Bosch GmbH. Системата на Bosch може да влезе в серийно производство от 2022 година. Тогава технологиите за безопасност, които предупреждават водача например за умора или разсейване, ще станат стандарт за новите превозни средства в Европейския съюз.

Европейската комисия очаква новите й изисквания за безопасност на превозните средства да спасят повече от 25 000 живота и да предотвратят най-малко 140 000 сериозни наранявания до 2038 г. Погледът вътре в превозното средство би трябвало да реши и друг основен проблем на автономното управление на автомобилите в бъдеще. Защото, за да предаде отново отговорността за шофирането на колата на водача след автоматизирано пътуване по магистрала, например, колата трябва да е “сигурна”, че водачът нито спи, нито чете вестника, нито пък пише имейли на смартфона си.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.