Bugatti заменя W16 мотора с... V16
Наследникът на Chiron ще отново с чудовищен, но хибриден, двигател
Това, което се въртеше като слух в онлайн пространството, се оказа вярно - Bugatti ще използва V16 двигател за следващата си хиперкола. За да ни увери в това, производителят от Молзайм пусна тийзър видео със звука на покрития с карбонови панели двигател.
По-рано официални източници от производителя на хиперколи потвърдиха, че двигателят с вътрешно горене ще е част от хибридна система. Засега няма особени детайли за зверския мотор, но запознати твърдят, че той се разработва в партньорство със специалистите от Cosworth и ще има внушителния обем от 8,3 литра.
Според някои хипотези, новият двигател може да е дори атмосферен, което ще е шокиращо на фона на информацията, че ще се разгръща до 9000 об/мин. Агрегатът ще работи в комбина с три електромотора, като ще доставя комбинирана мощност от 1800 конски сили. Но на фона на слуховете, единственото ясно е, че ще е V16 хибрид, а официална информация се очаква през този юни.
Заслужава да се отбележи, че Bugatti си играеше с идеята за още по-луд двигател преди много лета. През септември 1999 г. 18/3 Chiron се появи на автомобилното изложение във Франкфурт с колосален 6,3-литров W18, който беше използван и в седана EB 218 от 1999 г.
Това няма да е и първият сериен автомобил, използващ V16, като тази чест се пада на Cadillac V-16 от далечната 1930 година. Американската марка ревизира идеята си през 2003, с концепцията Sixteen, а година по-късно прототипът Rolls-Royce 100EX също разчиташе на такава компановка. Може да споменем и прототипите BMW 7 Series Goldfisch и Bentley Mulsanne, също с V16.А може би най-известната кола с такъв мотор е Cizeta-Moroder V16T от 1991 г.
Cadillac V-16 от 30-те години на миналия век
Извън двигателят, очаква се следващата хиперкола на френската марка да е изцяло нов модел, а не еволюция на Veyron и Chiron. И тя ще е последното творение на директора по дизайна в Bugatti Ахим Аншейд, който ще отстъпи поста си на Франк Хейл.
Макар че до премиерата на новата суперкола остават броени месеци, заможните мераклии да седнат зад волана й ще трябва да почакат доста – производството и доставките няма да започнат преди 2026 година, тъй като Bugatti са претрупани с поръчки за роудстъра Mistral и пистовата „тупалка“ Bolide. Това ще са и двата финални модела, използващи познатия ни в момента W16 двигател.