02 юни 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Четирицилиндровото Porsche 912 чукна 50 години

В началото на 60-те години Porsche разработват 911 като по-голям, мощен и луксозен заместник на 356, но сред големите имена в Щутгарт изниква колебанието дали новият модел ще бъде приет с ентусиазъм.

Уплашени, че по-високата цена на 911 спрямо 356 ще стресне и отблъсне някои от клиентите на марката, Porsche решават да направят по-евтина алтернатива на шестцилиндровото 911. 

Така се ражда 912 - първата и единствена 911-ка с четирицилиндров двигател. Моделът е странна смесича от купето на 911 и 1,6-литров четирицилиндров боксер от 356, който води началото си от Volkswagen Beetle. 

Производството започва през 1965 г., веднага след като 356 слиза от поточната линия и година след 911. За изненада първоначално 912 не само се продава повече от по-мощния си събрат, но и получава похвали за по-доброто си управление, ниския разход на гориво и разпоределението на теглото.

Краят на модела е поставен през 1969 г., основно защото Porsche се нуждаят от място в заводите, където да започне работата върху спортното 914-6, разработено съвместно с Volkswagen. Към този момент в САЩ въвеждат и по-строги изиксвания за замърсяване. 

Автомобилът се завръща за кратко между 1975 г. и 1976 г. под наименованието 912Е, този път задвижван от 2-литров боксер с четири цилиндъра, отново базиран на мотор на VW. Тъй като за пръв път името 912 се появява през 1966 г., сега отбелязваме половин век от рождението на любопитната кола.  


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.