Четирицилиндровото Porsche 912 чукна 50 години
В началото на 60-те години Porsche разработват 911 като по-голям, мощен и луксозен заместник на 356, но сред големите имена в Щутгарт изниква колебанието дали новият модел ще бъде приет с ентусиазъм.
Уплашени, че по-високата цена на 911 спрямо 356 ще стресне и отблъсне някои от клиентите на марката, Porsche решават да направят по-евтина алтернатива на шестцилиндровото 911.
Така се ражда 912 - първата и единствена 911-ка с четирицилиндров двигател. Моделът е странна смесича от купето на 911 и 1,6-литров четирицилиндров боксер от 356, който води началото си от Volkswagen Beetle.
Производството започва през 1965 г., веднага след като 356 слиза от поточната линия и година след 911. За изненада първоначално 912 не само се продава повече от по-мощния си събрат, но и получава похвали за по-доброто си управление, ниския разход на гориво и разпоределението на теглото.
Краят на модела е поставен през 1969 г., основно защото Porsche се нуждаят от място в заводите, където да започне работата върху спортното 914-6, разработено съвместно с Volkswagen. Към този момент в САЩ въвеждат и по-строги изиксвания за замърсяване.
Автомобилът се завръща за кратко между 1975 г. и 1976 г. под наименованието 912Е, този път задвижван от 2-литров боксер с четири цилиндъра, отново базиран на мотор на VW. Тъй като за пръв път името 912 се появява през 1966 г., сега отбелязваме половин век от рождението на любопитната кола.