Двигателят без разпределителни валове скоро ще влезе в масово производство в Китай
Разработената от Koenigsegg или по-точно свързаната компания Freevalve технология за двигатели без разпределителни валове е не само любопитна, но и много вероятно бъдещето на двигателите с вътрешно горене. От китайската марка Qoros отдавна са запознати с предимствата на системата и още на автосалона в Пекин през май видяхе тяхна кола, оборудвана с подобен мотор.
Марката от народната република разчита на 1,6-литров турбо агрегат, разработен в Германия преди няколко години, но работят близко с компанията на Кристиан фон Кьонигсег за внедряване на системата, елеминираща разпределителните валове. И имат прина да го правят, тъй като нововъведението има редица предимства.
Готовият продукт се нарича Qamfree и се облагодетества от висока компресия, подобрена работа при палене на минусови температури, по-ниско обратно налягане, възможност за деактивиране на отделни цилиндри и пълен контрол над клапаните, които се управляват хидро-пневматично.
Това обаче са само думи. В числово измерение говорим за 47% по-висок въртящ момент, скок на мощността с 45%, 15 на сто по-нисък разход на гориво и 35% спад във вредните емисии. И ако това не е достатъчно самият двигател се свива в размер, става по-лек, а производството му поевтинява.
На салона в Гуанджоу китайците показаха хечбека Qoros 3, който разкара разпределителните валове за сметка на новата технология. В момента колата прединава редица тестове и ако всичко върви по план, съвсем скоро ангренажните ремъци ще отидат в историята.