21 януари 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Електрически Hyundai Kona поставиха рекорд за пробег

Три серийни електромобила Hyundai Kona поставиха рекорден пробег с едно зареждане на батериите. Това се случи на състезателната писта в Лаузицринг, Германия, като предизвикателстото бе всеки един от компактните SUV да измине над 1000 км.

Тестът бе успешен за корейските модели, като те успяха да постигнат съответно 1018, 1024 и 1026 километра по трасето. По отношение на капацитета на батерията от 64 кВтч всеки тестов автомобил постави и друг рекорд, тъй като консумираната мощност на автомобилите от 6,28 кВтч / 100 км, 6,25 кВтч / 100 км и 6,24 кВтч / 100 км. Това е доста под стандартната стойност от 14,7 кВтч / 100 км, определена от WLTP.

По стандартни спецификации пробегът на колите, според WLTP, е 484 километра. Всеки един от кросоувърите е оборудван с електромотор с мощност 150 KW / 204 к.с. За опита, машините са управлявани от редуващи се шофьори по време на тридневното им тестване, а системите за помощ на автомобилите не са използвани.

Dekra, експертната организация, която ръководи Лаузицринг от 2017 година, гарантира, че всичко вървеше по план при успешния опит за запис на ефективност. Инженерите на Dekra се увериха, че всичко върви гладко, като следяха използваните автомобили и водеха запис за всяка от 36-те смени на шофьорите.

Тъй като никой друг производител не е предприел такъв практически тест, предварителните оценки бяха предпазливи. Техниците на Hyundai, работещи с Тило Клемм, ръководител на Центъра за след продажбено обучение, бяха изчислили теоретичен пробег между 984 и 1,066 километра за симулирано шофиране със средната скорост на движение в рамките на града. Това беше предизвикателство за екипите, защото шофирането по енергоспестяващ начин изискваше концентрация и търпение през лятното време.

Три екипа се състезаваха един срещу друг в Лаузицринг: екип от тестови шофьори от списание Auto Bild, един с техници от отдела за продажби на Hyundai Motor Deutschland и друг екип, състоящ се от членове на пресцентъра на компанията и отдела за маркетинг.

Въпреки че използването на климатик не беше забранено, никой от екипите не искаше да поеме риска поради факта, че климатизирано задвижване с външна температура до 29 градуса по Целзий може да стопи решаващи километри пробег. По същата причина развлекателната система на KONA Electric остана изключена навсякъде, като наличната мощност се използва единствено за задвижване. Остана включена само дневната светлина за шофиране, за да се спазят законовите изисквания за движение по пътищата. Като гуми бяха използвани стандартните гуми с ниско съпротивление при търкаляне Nexen Nfera SU1 в размер 215 / 55R17.

Средната скорост на отборите след над 1000 километра разстояние беше между 29 и 31 км/ч. Въпреки че това на пръв поглед може да звучи бавно, трябваше да се постигне при типични условия за движение в градовете, включително часовете на пик и смяна на светофара, както и в зоните от 30 км/ч на жилищните райони.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.