Електрическият офроудър Audi AI:Trail заменя фаровете с дронове
На автомобилният салон във Франкфурт дебютът си отбеляза Audi AI:Trail. Прототипът на електрически офроудър е четвъртият от серията AI, като ни представя виждането на компанията от Инголщад за сериозен всъдеход, който може да се движи автономно и извън пътя.
AI:Trail е с визията на футуристично бъги, като е облечен в прозрачни стъклени панели. Разполага с огромен експедиционен багажник на покрива и масивни 22-инчови колела с безкамерни офроуд гуми.
Кабината наподобява на такава на алпийски лифт или хеликоптер, като предлага достатъчен простор за 4 човека - всеки с индивидуално кресло. Салонът е минималистичен, като водачът има на разположение волан, без никакви останали копчета и бутони.
Електрическият всъдеход е сравнително компактен - дълъг е 4,15 метра и широк 2,15, но заради дизайна си е повече от просторен. Клирънсът е внушителните 34 см, което, в комбинация с надвесите, позволява атака на препятствия, високи до половин метър и газене в над метър вода.
Благодарение на използваните олекотени материали като карбон и алуминий, Audi AI:Trail тежи само 1750 кг, въпреки четирите електромотора и голямата батерия. Последната предоставя пробег с едно зареждане на асфалт или лек пресечен терен между 400 и 500 км, а при сериозен офроуд - до 250 км.
Четирите електромотора, освен че предоставят пълноценно задвижване на четирите колела, постигат комбинирана мощност от 430 конски сили и пиков въртящ момент от цели 1000 нютонметра. А от Audi заявяват, че интелигентният мениджмънт на задвижването позволява да се използват толкова мощност и въртящ момент, колкото са необходими според ситуацията.
Едно от най-интересните решения при Audi AI:Trail е замяната на конвенционалните светлини с цели 5 дрона, които летят около колата и осветяват околностите. "Хвърчилата" могат да се приземяват в специални отделения на покривния багажник, където да се зареждат. Сред останалите интересни добавки са автоматичните степенки, махащите се предни и задни прозорци, отделението за кални дрехи и задните седалки, наподобяващи хамак (които се сгъват и разгъват според нуждите).
Естествено, AI:Trail е далеч от серийно производство, но показва виждането на създателите на quattro, за приключенските возила на бъдещето.