10 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ето го наследникът на Lamborghini Huracán

Temerario е с V8, три електромотора и 920 к. с.

Lamborghini представи дългоочаквания наследник на болида Huracan. Наречен Temerario, новият модел обещава да е още по-вълнуващ, въпреки, че с предшественика му от италианската компания се простиха с уникалния си атмосферен V10 мотор.

Lamborghini Temerario е наречен от създателите си "високопроизводително електрифицирано превозно средство" (HPEV). Машината е с плъгин хибридна система, комбинираща 4-литров V8 с две турбини и три електродвигателя. Системната мощност на хиперколата е 920 конски сили, максималната скорост е 340 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 2,7 секунди.

Бензиновият V8 е почти изцяло нова разработка, като е с 90-градусова конфигурация с плосък колянов вал. Агрегатът е олекотен чрез използване на цилиндрови глави от излята под налягане алуминиева сплав и титаниеви биели. Специално покритие на клапаните позволява моторът да работи до 10 000 об/мин.

Три аксиални електромотора с водно охлаждане работят заедно с V8 в плъгин хибридната система. Единият ел. двигател, с мощност 150 к.с. и 300 Нм е поставен между двигателя и напречно монтираната 8-степенна трансмисия с двоен съединител. Двата други двигателя, всеки с по 82 конски сили, са разположени отпред и задвижват предните колела.

Новото бейби-Lambo има задвижване на четирите колела, но разполага и с дрифт режим, който позволява да се изпраща мощност към задните колела на три различни нива. Temerario има и функция за контрол на стартирането.

Капацитетът на батерията е 3,8 kW/h и от обикновен контакт се зарежда за половин час. Чрез рекуперация на енергия от спиране или чрез захранване от двигателя, акумулаторният блок може да се "напълни" само за 6 Lamborghini Temerario може да се шофира и само на електричество, което отчасти го прави първият модел на марката с предно предаване. Все още няма данни за електрическия пробег, но предвид капацитета на батерията едва ли е особено голям.

Що се отнася до дизайна, той е изцяло в стила на спортния производител, като напомня както на предшественика Huracán, така и на по-големия Revuelto.Предните светлини са по-тънки от тези на Huracán и заемат малка ниша в ъглите на капака. Под тях виждаме нови шестоъгълни дневни светлини. Гумите са с различни размери - 20 или 21-цолови, като се предлагат с лети или карбонови джанти.

В профил се забелязват големи аеродинамични въздухозаборници пред задните колела, които подобряват двойно притискащата сила в сравнение с "Урагана". Пакетът Temerario Alleggerita, представен при дебюта, е с по-голям заден спойлер, уникални брони и карбонови джанти, като увеличава притискащата сила със 158% в сравнение с Huracán Evo.

Същевременно с този пакет машината е по-лека с 25 кг в сравнение с обикновения Temerario. А с Carbon Pack теглото е намалено с още 1,8 кг благодарение на използването на въглеродни влакна в задния дифузьор, капаците на огледалата и страничните въздухозаборници.

Lamborghini Temerario е изградено на ново олекотено шаси. Вместо комбинираната алуминиева и карбонова структура на Huracán, тук шасито е направено изцяло от алуминий, което води до 50% намаление на използваните материали, 80% намаление на заваръчните шевове и 20% увеличение на устойчивостта на усукване.

Отвътре Temerario разполага с кокпит в стил на състезателна машина, украсен с шестоъгълни елементи. Височината на тавана е увеличена с 3,3 см в сравнение с Huracán, а пространството за краката е увеличено с 4,5 см. От Lamborghini казват, че дори двуметров баскетболист може да седи в тази кола с каска на главата.

Мултимедията е с вертикален 8,4-инчов сензорен екран, а водачът разполага с 12,3-инчов цифров инструментален панел. За пътника е предвиден отделен 9,1-инчов екран.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.