Ето го новият Mercedes-Benz GLA
Второто поколение Mercedes-Benz GLA бе представено официално на света. Най-малкият кросоувър на германците е малко по-къс (-1,5 см), но доста по-висок (+10 см) и по-широк (+10 см) от предшественика си, като така обещава повече простор за водача и пасажерите.
Дизайнът следва еволюционно този на първия модел, но има и някои обновления, в духа на актуалния език на марката, като е с подобрен коефициент на съпротивление (0.28). Мъникът е запазил типичните офроуд конструктивни характеристики като отвесна предна част, къси надвеси отпред и отзад, както и защитни облицовки.
4MATIC моделите са оборудвани серийно с пакета за офроуд на компанията, който включва допълнителна програма за шофиране, функция за оказване на помощ при офроуд спускания и офроуд видео на дисплея на таблото, в комбинация с предни MULTIBEAM LED фарове със специална светлинна функция за офроуд шофиране.
При лансирането си на пазара, новият GLA ще се предлага в две версии - GLA 200 и GLA 35 4MATIC AMG. В първия случай, задвижването е поверено на новия 1,3-литров турбобензинов мотор, който постига 163 конски сили и 250 Нм. Агрегатът е комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия, като предава тягата към предните колела. Ускорението му от 0 до 100 км/ч е 8,7 секунди, максималната скорост – 210 км/ч, а посоченият комбиниран разход е между 5,6 и 5,9 л / 100 км.
Версията GLA 35 4MATIC AMG разчита на 1991-кубиков агрегат, постигащ солидните 306 конски сили и 400 Нм. Агрегатът е куплиран с новата 8-степенна автоматична трансмисия AMG Speedshift, която предава тягата към четирите колела с фирмената система 4Matic.
Последната предлага пълно разпределение на тягата между двата моста, като разчита на многодисков съединител. Базово, 4х4 системата разпределя въртиящ момент 80:20 в полза на предната ос, а в спортен режим - 70:30. Налична е и функция за блокиране която фиксира разпределението 50:50.
В салона, акцент е мултимедийната система MBUX с два екрана, която предлага навигация с добавена реалност, използва гласови команди и може да се самообучава според стила на водача. Налице са и актуалните системи за сигурност и асистиране на Mercedes-Benz.
Новият Mercedes-Benz GLA ще е на пазара в Европа през пролетта, след което ще започнат доставките за Китай и САЩ. Все още няма яснота за цените на кросоувъра.













