08 март 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ето го новият Nissan Qashqai

Японският кросоувър е станал по-голям и по-технологичен

Nissan представи официално четвъртото поколение Qashqai. Кросоувърът, който е сред най-важните модели на компанията и определено най-важният в Европа, идва с променен дизайн, нараснали габарити и куп нови технологии. Японците определено са се постарали много, тъй като се надяват продажбите на автомобила да са все така силни - от досегашните поколения, само на европейския пазар са лансирани над 3 милиона бройки.

Връзката със Стария континент е доста силна - новото поколение Nissan Qashqai е разработено в дизайнерския център на марката във Великобритания, а на Острова ще се извършва и производството на модела. И като споменахме дизайн, той е доста сериозна еволюция на настоящия, като под припознатия силует се крият по-резки черти, нови светлини и по-масивна челна решетка.

Дължината на новия Qashqai вече е 4425 мм или с 35 повече от преди. Това се получава и благодарение на удължената с 20 мм колесна база, която вече е 2666 мм. Кросоувърът е станал и по-широк с 32 мм (до 1838) и по-висок с 10 (1635 мм). Машината е и по-лека с 60 кг спрямо предшественика, като за това помага използването на алуминий за някои компоненти като вратите и капака на двигателя.

Голямата новост при задвижваща гама е отпадането на дизеловите двигатели - нещо, което се случва почти навсякъде при моделите на алианса Renault - Nissan - Mitsubishi. Другата голяма новост е лансирането на специалната хибридна версия, наречена e-Power.

Иновативната задвижваща система e-Power има доста интересна компановка. При нея, 1,5-литров бензинов двигател се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрически мотор, доставящ мощност от 190 к.с. към предните колела. Така водачите ще получат поведение като на електромобил, но без нужда да зареждат батерията си дълго време.

Наличен е 1,3-литров турбобензинов двигател, който е подпомаган от мека хибридна система. Агрегатът е познат и от досегашната гама на Qashqai, но в новото си изпълнение е сериозно модернизиран и отговаря на най-новите екологични норми.

Бензиновият мотор се предлага във версии на мощността 140 и 156 конски сили. По-базовият вариант задвижва само предните колела на кросоувъра чрез 6-степенна механична скоростна кутия. По-мощната версия също има вариант с механична или безстепенна CVT трансмисия и 2WD задвижване, но се предлага и комбинация автоматик и 4х4 задвижване.

Интериорът на новия модел също е много променен, като е станал по-просторен. Наличен е нов дигитален инструментален панел и, за пръв път при модела, проекционен дисплей на челното стъкло. Другият акцент е новата информационно-развлекателна система с 9-инчов дисплей. Заради по-дългото междуосие, пасажерите на задните седалки имат по-вече пространство, а багажникът е с повишен с 50 литра обем.

Наличен е и най-новият пакет системи за безопасност и асистиране на водача, наречен ProPilot. Системата е в състояние да ускорява и спира автомобила в една лента на магистрала самостоятелно и да адаптира скоростта на автомобила спрямо допълнителни външни обстоятелства. Така, когато автомобилът премине в зона с по-ниска разрешена скорост на магистрала, системата разчита пътните знаци и взема предвид данните за ограничение на скоростта от навигацията за да забави кросоувъра.

Сред другите технологии са налични предупреждения за страничен трафик, при маневриране на заден ход, за обекти в сляпата зона, аварийна спирачка и др. Новост е централната въздушна възглавница, която се разгръща между предните две седалки при катастрофа, за да предотврати контакт между водача и пасажера.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.