01 октомври 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ето го първият (почти) SUV на Ferrari!

Purosangue е и първият модел с 4 врати на италианците, но не е първият с 4x4

Ferrari определено дълги години бе последният бастион, противопоставящ се на модата на кросоувърите и SUV моделите при върховите автомобилни марки. Но след като от Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce и дори Lamborghini представиха свои модели в сегмента, бе ясно, че е въпрос на време и от Маранело да склонят на такава машина.

Така, решението за 4х4 автомобил с повишен клирънс на "кончетата" бе взето през 2017 година, а сега е готов и крайният резултат: запознайте се с Ferrari Purosangue, който въплъщава визията на италианската суперспортна марка за практичен модел с 4 врати, 4 места, задвижване на четирите колела и визия на кросоувър. Или поне както си го представят специалистите, умишлено избягвайки термина SUV, който все още в компанията звучи неприемливо.

Значението на думата Purosangue е "чистокръвен" и трябва да ни даде разяснения, че макар и различен, този автомобил е верен на традициите на Ferrari. както вече споменахме, това е първият модел с 4 врати на марката, като в гамата ще замени GTC4Lusso, който също предлагаше 4 седалки и 4х4, но бе с две врати.

За да докажат намерението си за чистокръвен автомобил от собствената си порода, от Ferrari на също така чистокръвния V12 атмосферен двигател на марката. Агрегатът е зает от Ferrari 812 Superfast, като е с обем 6,5 литра и е разположен ниско в предната част на модела.

Максималната мощност тук е по-ниска отколкото при други модели на италианците - 725 конски сили, а въртящият момент е 716 Нм. С тези си показатели, обаче, Ferrari Purosangue е най-мощният модел в сегмента на суперкросоувърите, макар и да не е този с най-висок въртящ момент.

Новият модел от Маранело е и рекордьор по максимална скорост при суперSUV машините – 313 км/ч. За сравнение основният конкурент Lamborghini Urus (във версия Performante) "вдига" 306 км/ч, а доскорошният титуляр Aston Martin DBX707, отстъпва със своите 310 км/ч. Ускорението на Purosangue от 0 до 100 км/ч също е впечатляващо, макар и не хипервърхово - 3,3 секунди.

Двигателят е комбиниран с разположена на задната ос 8-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Системата за задвижване на четирите колела е доста различна от това, което сме свикнали да виждаме - няма класическа трансферна кутия, а вместо нея има отделна трансмисия за предните колела, монтирана в предната част на мотора. Вместо класическите диференциали, тук са налични два пакета мокри съединители, които променят сцеплението на всяко от предните колела.

Гореописаната концепция е добре познатата 4RM, която бе представена преди над десетилетие в модела Ferrari FF, който бе наследен от GTC4Lusso. Благодарение на техническото решение, новият кросоувър е с разпределение на теглото 49:51 в полза на задната част. Моделът е на нова алуминиева платформа, която е с 5% по-лека от тази на GTC4Lusso, но това не значи, че Purosangue е лек - чистото тегло е 2033 кг, а с пълно "снаряжение" кантарът заковава 2173 кг. Предните колела са 22-инчови, а задните са с диаметър 23 инча.

С дължината си от 4973 мм, кросоувърът на Ferrari е по-малък от основния си конкурент Lamborghini Urus (5123 мм). Purosangue е и по-нисък (1589 мм), но и по-широк (2028 мм) от "бика", като разполага и с по-голямо междуосие - 3018 срещу 3002 мм. Конфигурацията е позволила немислим до момента обем на багажника за модел на "кончетата" от 487 литра. В допълнение, задните седалки могат да се сгънат и да позволят превоз на по-дълги товари.

Първият модел на Ferrari с 4 врати, предлага отваряне на задните такива срещуположно на предните. В кабината има 4 индивидуални кресла, като всяко едно е с електрически настройки. Прави впечатление липсата на централен екран за мултимедията, като вместо нея има масивен дигитален клъстер пред водача и 11,3-инчов монитор пред предния пасажер. Останалата част от салона е в традициите на италианската компания.

Ferrari Purosangue ще бъде лансиран на пазара през пролетта на следващата година, като базовата цена ще е около 390 000 евро. Очаква се (логично) това да стане най-продаваният модел на марката, с около 1/5 от всички продажби. От Ferrari не възнамеряват да правят масово производство, като ще гонят около 2200 бройки годишно, с приоритет за лоялните клиенти на марката. А интересът в деня на пускането е толкова голям, че италианците обмислят да сложат на пауза поръчките за кросоувъра.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.