23 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ето как да държим волана правилно, за да караме бързо и безопасно (видео)

Снимка: pixabay.com

Наскоро рали инструкторът Уайът Нокс ни показа как е най-правилно да се позиционира седалката за състезателно каране, което несъмнено е важно. В крайна сметка обаче както и да е застанал пилотът, колкото и удобно и правилно да се е настанил, няма да се справи добре, ако не борави с волана правилно. Затова сега получаваме урок какви са грешките с кормилото, които допускат шофьорите не само на трасето, а и в ежедневието, и какво да направим, ако искаме да управляваме автомобила оптимално адекватно.

Вярно е, че доста често шофирайки по пътя се отпускаме, може би прекалено, и да караме дори с една ръка на волана. Всеки инструктор, водещ шофьорски курсове, ще каже, че двете ръце трябва да са на кормилото по всяко време, освен като не сменяте скорост, това е ясно, но в реалността карането с една ръка невинаги е краят на света. Както обяснява Нокс, често срещаното позициониране на само една ръка на волана в позиция 12 часа носи определени рискове при необходимост от рязка маневра. Въртенето с длан върху кормилото трябва да се избягва за всичко освен паркиране, казва още инструкторът. Причината е, че в такъв случай всяка по-голяма неравност може да развърти волана със сила и да ви накара да го изпуснете.

Друга техника, на която Нокс обръща внимание, е подаването на волана от ръка на ръка. Какво имаме предвид? Можете да го видите към 3:30 минути от видеото и вероятно го помните от шофьорските курсове. Произходът на техниката, която трябва да бъде забравена веднага след вземане на шофьорската книжка, може да бъде проследен до появата на въздушните възглавници. Ако карате с две ръце в позиция 10 и 2 часа (или 9 и 3 часа, както предпочитате), когато ще имате и най-много контрол, при кръстосване те остават на пътя на еърбега на волана при евентуалното му отваряне. И все пак, имайки предвид че подаването на волана е страшно непрактично и потенциално опасно, Нокс препоръчва то да се избягва.

Какво правят състезателите? Пилотите държат волана с две ръце, разбира се. Те са поставени на 9 и 3 часа. Причините за това са много. Така човек лесно се ориентира кога воланът е изправен и освен това може със сравнителна лекота да го завърта за вземането дори на остри завои. При тази позиция и двете ръце прилагат еднаква сила съответно за издърпване и избутване на кормилото. Според Уайът Нокс пилотите има различни предпочитания за това дали да избутват или издърпват волана при завиване, т.е. дали, да речем при ляв завой, да бутат с дясната или да дърпат с лявата ръка. Той самият препоръчва избутването, тъй като така се усеща какво е сцеплението на външната гума.

Можете да видите всичко демонстрирано нагледно във видеото:



Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.