Фейслифтът на Seat Leon с нови технологии и двигатели
Seat представиха освежената версия на Leon с леко обновен дизайн, нови технологии и дебюта на два нови двигателя. Външно фейслифтаният модел се отличава с уголемена радиаторна решетка, която придава на колата до обемен вид. Има и дребни нововъведения като същите LED елементи в предните и задни светлини, каквито производителят поставя и на Ateca.
Интериорът също има заемки от всъдехода на испанците. Т.нар. "кутия за свързване" в централната конзола позволява безжично зареждане на смартфони, а връзката с антената на колата би трябвало да подобри и обхвата. Лостът на ръчната спирачка изчезва, а функцията му е иззета от бутон за електрическа такава. Някои интериорни елементи вече са с LED подсветка, а се предлага и дигитално табло, сходно с виртуалния кокпит на Audi.
Екранът на инфотеймънт системата нараства в диагонал от 6,5 на 8 инча при всички модификации с изключение на базовата версия S. Това води до изчистване на някои от бутоните в купето, добавени са и нови функции. Допълнителен плюс на освежената кола е, че е по-тиха от заменения Leon.
Новите технологии не се изчерпват с това, тъй като Seat добавят спомагателна система за справяне в трафика, също взаимствана от Ateca, която позволява полуавтономно движение до 60 км/ч. Налични са и функции като разпознаване на пътни знаци и следене на слепите зони, но те вероятно ще са при колите с по-високо ниво на оборудване. Сред другите системи, които Leon получава, е и такава за автоматично паркиране.
Към настоящата гама от двигатели се добавят два нови агрегата - 1-литровият TSI и 1,6-литровият TDI на VW. Което и гориво да изберете, мощността е 113 к.с. Засега няма информация за разход на гориво или вредни емисии, но тези данни вероятно ще бъдат оповестени с пристигането на пълните спецификации по-късно през годината. Тогава ще разберем и цените.
Ще има пет нива на оборудване над базовите S модели: SE Dynamic, SE, Technology, FR и Xcellence, като последното цели да предложи премиум усещане и се позиционира като луксозна алтернатива на FR, който от своя страна е едно стъпало под спортиста Cupra. Говорейки за Leon Cupra, той ще премине през освежаване по-късно, вероятно в началото на 2017 г., но Seat не разкриват нищо. Продажбите на обикновения Leon ще започнат от февруари.