12 ноември 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Германският гигант ZF показа електрическото задвижване на бъдещето

В началото на месеца германската компания ZF показа нова електрическа задвижваща система, която ще влезе в производство през 2018 г. На пръв поглед технологията има модулен подход, който компаниите от няколко години използват при производството на платформи, но пренесен в областта на електромобилите, хибридите и водородните машини.

В официалното си изявление, от ZF не споменават нищо за европейските си партньори в лицето на няколко основни автомобилни производителя, но все пак уточняват, че новото електрическо задвижване произвежда 204 к.с. и 380 Нм и може да се използва както в коли със задно, така и в такива с предно предаване.

Вероятно се чудите защо това е важно за нас. Ето защо – системата ще може да бъде монтирана в много различни модели от различни производители, което моментално означава, че тя има потенциала да революционализира сегмента на хибридите.

Помислете за възможността следващата ви кола да има електрическо задно предаване с 204 к.с., докато предните колела се задвижват от двигател с вътрешно горене. Подобна концепция би довела до впечатляващо съотношение на мощност и тегло, и то при автомобили, които до този момент не са били известни с успехи в тази посока. От ZF не споменават дали системата ще може да бъде използвана едновременно на предния и задния мост на даден автомобил, което би означавало още повече мощност и въртящ момент.

Целият електрически мост тежи 113 кг и може да бъде използван в редица автомобилни архитектури. Единствено трябва да се свърже с батерия, която да захрани системата. Заради компактните размери на моста, батерията може да бъде разположена над него, точно под пода на пътническата кабина.

Другото значително нововъведение, постигнато от ZF с новата система, е използването на асинхронен мотор. Този тип двигатели не се нуждаят от магнити, за да работят, което намалява нуждата от редки материали като неодим и диспросий. Благодарение на това решение, системата става по-евтина за производство и по-екологична.

Модулът на ZF се състои от електромотор и двустепенна трансмисия с една скорост, която е монтирана в същия корпус. Той пък е окомплектован с диференциал и охладително тяло. Всички тези компоненти се управляват по електронен път. Разбира се, цялото това нещо не е съвсем лесно за монтиране и ще влезе в употреба основно в бъдещите електромобили, чиито производители биха могли да се съобразят с характеристиките на продукта на ZF.

Звучи малко мъгляво, но имайки предвид постоянните ограничения на вредните емисии, които регулаторните органи налагат, подобно решение би позволило на компаниите бързо и лесно да превръщат нормалните си модели в хибриди, които пък от своя страна да смъкват средното количество на вредните емисии в гамата им.

Двигателят развива 13 000 об/мин, а трансмисията има предавателно число от 9.6:1. От ZF са внедрили в нея двустепенна функция за намаляване на шума, както и за да се осигурят по-компактни размери, без да се добавят допълнителни зъбни колела.

Германците уверяват, че системата им е високоефективна по отношение на шума, което е особено притеснение за производителите на електромобили, тъй като те са известни със своята тотална обезшуменост.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:25 4
+ 0
- 0
sffsdf8921

Рейтинг :
27.03 2016 в 00:13 3
+ 16
- 3
Руснака сънува 100 долара за барел и плаче при тази новина.

Рейтинг :
26.03 2016 в 10:50 2
+ 24
- 9
руснака ще го духа,като няма къде да си продава лайняният петрол

Рейтинг :
26.03 2016 в 06:14 1
+ 11
- 3
Прай руснака, прай.... :)
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.