19 юни 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Гигантският кораб на пустинята: Mercedes Zetros 3643 AS 6x6 (галерия и видео)

Бруталният камион Zetro бързо се наложи като оф-роуд флагмана при камионите на Мерцедес. Универсалната машина с превъзходни характеристики и възможност за разнообразна конфигурация, се оказа много подходяща за най-различни цели – от строителен работник, през военен превозвач, до екзотичен кемпър и дори рали състезател. Сега, към конвенционалната 4х4 гама, се присъединява нов триосен влекач, с още по-чудовищни характеристики.

Пустини, планини, пресечен терен и въобще оф-роуд условия – това е естественият хабитат на новия Zetros 3643 AS 6x6, който не избягва предизвикателствата и върши най-тежката работа. С максималното си тегло от 116 тона и нов мощен двигател, триосният влекач на Mercedes продължава дългогодишната традиция на ‚Abu Booz’ камионите на немците в Близкия Изток, поставяйки нов стандарт по отношение на тежките оф-роуд операции.

За Zetros 3643 AS 6x6 можем да кажем, че всъщност е един нов много голям Unimog. Точно както легендарния си предшественик (който вече няма толкова големи версии), предназначението на новата машина е да е универсален работник, чиито основни задачи са да помага строежа на нефтопроводи в арабските страни или да извършва тежки операции в гъсти джунгли.

Върховата версия на Zetros се задвижва от нов 6-цилиндров двигател OM 457 LA с работен обем 11,7 литра, постигащ максимална мощност от 428 конски сили и въртящ момент от 2100 Нм. Двигателят отговаря на екологичните норми Евро 3, което, за съжаление означава, че няма да видим суперкамиона в Европа. Двигателят е свързан с 9-степенна скоростна кутия с бавни предавки с предавателно съотношение 1:1.69, а 6х6 задвижването е перманентно, като всеки мост разполага с блокаж на диференциала за максимално сцепление в тежки терени. Блокаж има дори и в раздатъчната кутия, а всеки един от блокажите се включва ръчно от водача, посредством селектори на арматурното табло.

Zetros 3643 (както и другите модели в гамата), може да бъде произведен в различни конфигурации, като освен стандартната кабина се предлага и вариант със 7 места. Многобройни са и опциите за варианти на каросериите и надстройките на шасито, а освен вариантът за тежки товари с двойни гуми на задните мостове, може да се поръча и версия с единични колела.

Във версията с 12-литров двигател на триоската, кабината е изнесена с 300 мм назад и е със 120 мм по-висока от нормалната, а колесната база е увеличена с 300 мм. Макар и нетолкова често срещана и по-необичайна, кабината с „муцуна” има няколко предимства спрямо стандартната. Така например, позиционирането й зад предния мост осигурява по-голям комфорт за водача, който не посреща директно ударите върху окачването.

Кормуването се доближава до това на джип, например, където водиш колелата там, накъдето гледаш, а освен това с този тип кабина центърът на тежестта се разпределя по-равномерно върху шасито. Друго голямо предимство е доста по-лесния достъп до двигателния отсек, където просто трябва да се вдигне капака, подобно на лек автомобил, вместо да се вдига цялата кабина и да се накланя, което изисква и допълнителна система с амортисьори и т.н. Разбира се, този тип кабина има и един недостатък – по-късото използваемо пространство зад нея, но при толкова голям камион, който не е предназначен за транспорт на товари на много дълги разстояния, това не е чак толкова страшно.

Триосният Zetros е конструиран на здрава рама, чиято правоъгълна форма позволява да е монтират различни настройки и приспособления за много кратко време. Така, гигантът лесно може да бъде превърнат в пожарна, самосвал и какво ли още не. Като опция се предлагасистема за следене и променяне на налягането в гумите от кабината, която е много полезна, например, в пустинята.

Стандартно, дълбочината на газене на камиона е 80 см, но опционално може да бъде увеличена до 1,2 метра, с използване на непромокаеми предни и халогенни светлини и по-високо позициониране на въздушния филтър и въздухозаборната система. Ъгълът на атакуване на препятствие е 34 градуса, на спускане 32, а рамповият – 25. Максималната скорост на чудовището е 89 км/ч, а горивният резервоар е с обем 300 литра. Разход на гориво не е упоменат, но вярваме, че е солиден.

Спирачната система разчита на масивни барабани, а ABS може да се включва или изключва от бутон, като допълнително разполага и с режим за оф-роуд употреба, променящ работата на системата. В кабината са разположени базово две (опционално три) ергономични седалки, като мястото за водача и пасацерите е повече от доволно. Няма кой знай какъв избор от опции, като работниците могат да бъдат зарадвани с мощен климатик и аудиосистема.

Всъщност, едно видео разказва повече от хиляда думи, вижте корабът на пустинята в действие:


popleta
Рейтинг : 6228
04.09 2016 в 13:45 1
+ 0
- 4
Научете български, няма раздатъчна кутия.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.