29 юни 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Goodyear представя уникалните сферични гуми Eagle-360

Новата концептуална гума Eagle-360 бе показана на международното автомобилно изложение Женева 2016. И ако питате какво толкова й е интересното – тя е сферична, подобно на футболна топка, например. И е ясно, че подобни „търкала”, които виждаме във филми като „Аз, Роботът”, не са само шантави компютърни рисунки, а бъдещето...

Според наскоро проведено проучване на Navigant Research, към 2035 г. се очаква годишно да се продават 85 милиона автономни превозни средства. Според J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice Study потребителите са най-загрижени за осигуряването на безопасността чрез технологии в автономните превозни средства.

Уникалната форма на Goodyear Eagle-360 може да допринесе за безопасността и маневреност, която съответства на изискванията за автономно придвижване. Сферична форма на гумата е от ключово значение за постигането на максимална маневреност. Мулти-ориентираните гуми се движат във всички посоки, като допринасят за безопасността на пътниците.

Активната технология позволява на гумата да се движи, както е необходимо, за да се намали плъзгането от потенциални опасности, като например черен лед или внезапни пречки, така че тя допринася за безопасността.

В допълнение, сферичната форма на Goodyear Eagle-360 осигурява плавно движение, чрез създаване на плавно, странично движение. Това помага на автомобила да преминава през препятствия без да променя посоката си на движение.

Най-накрая, 360 градусовите завои са възможни с тази гума, тя може да се справи със стеснените конструкции за паркиране на бъдещето, тъй като ще е необходимо по-малко пространство за автомобилите, оборудвани със сферични гуми да се паркира. Ако приемем, че обществените паркинги играят същата роля, това би означавало, че ще се увеличи капацитета на зоните за обществено паркиране, без да се увеличава размерът им.

За да се свърже с тялото на колата, концептуалната гума на Goodyear Eagle-360 разчита на магнитна възглавница. Гумата е отделена от колата от магнитни полета, подобни на магнитните възглавници на влаковете, което увеличава комфорта на пътниците и намалява шума.

Goodyear представя друга функция - свързаност, с която ще се оптимизират условията на шофиране в автономните превозни средства, които се оживяват в три функции. Първо, сензори вътре в гумата Eagle-360, които регистрират условията на пътя, включително времето и пътната настилка, и предоставят тази информация на автомобила, както и за други превозни средства с цел повишаване на безопасността. На второ място, гумата на Goodyear разполага с технология за следене на износването на протектора и налягането - сензори в Eagle-360 регистрират износването на гумата и го регулират, за да се удължи пробега.

Накрая, протекторът се произвежда от 3-D принтер, персонализирайки гумата според района, където живее водачът. Шах!
Елементи на дизайна на Eagle-360 са пример за биомимикрия или имитация на природата - един принцип, който Goodyear често използва в своите проекти. Протекторът имитира мозъка на корали, както и неговите многопосочни блокове и така помага да се осигури безопасно контактна повърхност.

Дъното на канала има същите елементи като естествената гъба, която се втвърдява, когато изсъхне и омекотява, когато е мокро, за да достави достатъчно динамични характеристики и предотвратяване на аквапланинг. Тази текстура също абсорбира водата по пътя и я изхвърля от отпечатъка от гумата чрез центробежна сила, за да се намали риска от аквапланинг.


бая си тъпа 07.03 2016 в 11:31 1
+ 1
- 5
Последния път като проверих гумата трябва да е свързана с двигателя за да може да я завърти, а тя да движи колата. Не разбрах с тези магнитни полета как смятат, че ще се движи?
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.