22 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Groupe PSA ще направи четири електромобила до 2021 г.

Френското правителство обмисля дали да не продаде дяла си от компанията

По време на т.нар. Ден на иновациите, еднодневно събитие на Groupe PSA, французите представиха бъдещите си планове за развитие в посока екологично чисти автомобили.

Разработката на моделната гама ще разчита на само две модулни платформи, които ще позволят създаване на автомобили с изцяло електрическо, хибридно или конвенционално задвижване.

Платформата e-CMP e базирана на разработената заедно с китайците от Dongfeng CMP платформа и ще послужи за основата на четири изцяло електрически коли до 2021 г. Първият електромобил ще се появи през 2019 г. Той ще е оборудван с литиево-йонна батерия с капацитет 50 кВч, свързана към електромотор със 115 к.с., и ще изминава до 450 км без презареждане. Когато все пак се стигне до контакта, за всяка минута зареждане ще се печелят по 12 км пробег. Можем да очакваме седан, хечбек и кросоувър с технология за безжично зареждане.

Втората платформа - Efficient Modular Platform или EMP2, също ще е част от „зелените“ усилия на бившите PSA Peugeot Citroen. От 2019 г. на тази база ще бъдат направени няколко екологично чисти автомобила, като плановете включват plug-in хибридни кросоувъри и всъдеходи със задвижване на четирите гуми и пробег 60 км изцяло на електричество. PSA обещават не само нисък разход на гориво, но и просторен интериор и обемен багажник.

Междувременно френски медии съобщават, че държавата може да се откаже от своя дял в автомобилния концерн. Според неназован представител на правителството се разглежда опцията да се продаде частично или цялостно 14-процентния дял от PSA, който Франция държи. Причините са това са две – страната придоби акциите преди само две години и освен това тяхната стойност се е повишила над два пъти от 2014 г., когато Франция плати 800 млн. евро за тях.

Не става въпрос за крайно решение, трябва да се има предвид и 14% дял на Dongfeng, с които се търси баланс. Напълно разбираемо френското финансово министерство и Groupe PSA отказват коментар по темата.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.