Hyundai работи по уникален водороден камион

Hyundai се захвана с развитието на горивните клетки преди доста години. Корейският производител инвестира милиарди в технологията и вече има сериен модел на водород - кросоувърът Nexo.
Сега, от компанията искат да покажат вижданията си за употребата на горивни клетки в нов сегмент - този на комерсиалните возила. За целта, корейците представиха прототип на влекач, наречен Hyundai HDC-6 Neptune, както и на специално пригодено за него хладилно ремарке.
Новият камион е с атрактивен дизайн, зает от визията на влаковете от средата на миналия век, но опакован с доста технологични решения. Акцент е масивната решетка, позволяваща максимално оптимизирано охлаждане. Страничните огледала пък са заменени от камери.
Компанията за момента не представя технически данни за водородния камион. Знае се, че има място за до 8 резервоара за водород, но и от компанията все още не могат да предложат клетка, достатъчна да тегли тежки товари. Подобно решение, според корейците, ще е възможно в близките 5 години.
Ремаркето, което се предлага за HDC-6 използва технология с криогенен азот за охлаждането на товара. Според корейците, това намалява до 90% от емисиите, в сравнение с конвенционалните технологии.
Макар и да са само прототипи, влекачът и ремаркето дават ясна визия за амбициите на Hyundai по отношение на водородните горивни клетки. Компанията има намерение да продава поне по 500 000 возила с тази технология годишно, от 2030 година нататък, както и да се пробва с екологични решения на пазара на комерсиалните превозни средства в САЩ.












