Япония призна Subaru 360 за историческо наследство

Първият масов модел на Subaru бе обявен от Японската общност на машинните инженери за наследство на машиностроенето на страната.
Subaru 360, познато като "калинка" в родината си, е представено през 1958 г. и проектирано така че да се вписва в тогавашните регулации за миниатюрни коли, които трябва да са дълги под 3 метра. Въпреки свръхкомпакния си размер, колата предлага достатъчно място за четирима пътници.
Името на двувратия градски автомобил идва от 356-кубиковия двуцилиндров мотор с въздушно охлажване, монтиран отзад. Той задвижва задните колела през 3-степенна ръча трансимия. Първоначално мощността му е мижавите 16 к.с., но и колата тежи под 450 к.с. По-късно са представени агрегати с 25 и 36 к.с., както и комби и кабриолет варианти.
До края на производството през 1971 г. са направени общо 392 хил. коли. Както можете да си представите, никой не се е нахвърлял на 360 заради динамиката му. Надали някой може да се впечатли от ускорение до 80 км/ч за 37 секунди и максимална скорост от 100 км/ч. Всички тези недостатъци обаче са баласирани от икономичността, тъй като малката кола гори само 3,5 л/100 км.
Показаният на снимката 360, модел К111, е 78-ият предмет, сертифициран от по този начин. Той се намира в центъра за посетители към завода на Subaru "Гъмна Яджима".













