Японски всъдеходи, кросоувъри и SUV ще дебютират на автосалона в София
На Автомобилен салон София 2024 в столичния „Интер Експо Център" от 18 до 27 октомври ще бъдат представени всички новости и автомобилни премиери от Страната на изгряващото слънце, сред които са изцяло новия всъдеход Toyota Land Cruiser, кросоувърът със 7 места Mazda CX-80, новото Subaru Crosstrek, обновените Nissan Qashqai и Honda HR-V, също и новата Honda CR-V e:PHEV с възможност за зареждане и от контакта, обновеното Suzuki Vitara както и двата нови модела на Lexus - компактният LBX и изцяло електрическият RZ. От леките автомобили най-впечатляващата премиера безспорно ще бъде на новата Honda Civic Type R, както и на хибридите Toyota Camry и новото Suzuki Swift. Всеки посетител ще може да се докосне до всички най-нови модели на японските марки.
Голям интерес ще предизвика новата Toyota Land Cruiser, който идва у нас 5 или 7 места. Новият всъдеход е пълновластен наследник на качествата на оригинала, които са превърнали името Land Cruiser в синоним на здравина, надеждност, издръжливост и способност да се справя с тежки условия повече от 70 години. В профил дизайнът е с характерен класически силует с хоризонтални линии. Дължината е 4,92 метра, ширината е 1,98 метра, височината е 1,87 метра, а междуосието е 2,85 метра. Салонът предлага избор от конфигурации с 5 или 7 места. Запазена е здравата конструкция на каросерията върху рама. Това е първият Land Cruiser със система за електрическо сервоуправление, което осигурява по-плавно и по-директно управление и по-лесна маневреност при всякакви скорости. В България надареният специалист ще бъде представен с 2,8-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност 204 к.с., съчетан с 8-степенна автоматична трансмисия, което му дава силата да тегли прикачени товари до 3500 кг.
Другата голяма премиера на щанда на Toyota ще бъде изцяло новият седан Camry. Това е деветото поколение на популярната японска лимузина, изградена според новата философия на дизайна на Toyota. Предницата се характеризира с тънки фарове с форма на бумеранг, сливащи се с тясна радиаторна решетка. Отзад се открояват нови С-образни задни светлини. Като цяло новото Camry има по-спортен и по-модерен дизайн. В интериора японците са заложили на новите технологии. Арматурното табло е изцяло преработено. Европейската версия сега идва стандартно с 12,3-инчов инструментален панел и с 12,3-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система. В България стандартно е включена мултимедийната система Toyota Smart Connect с информация за трафика в реално време. Под капака на новото поколение е монтиран хибриден агрегат. Той се състои от 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, два електромотора и нова литиево-йонна батерия. Системната мощност на хибридната система е 230 к.с. Скоростна кутия е автоматична, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,2 секунди. Средният разход на гориво е 4,9 л/100 км. Цените на новата Toyota Camry Hybrid у започват от 79 980 лева.
На автосалона в София премиерата на Mazda ще бъде новия 7-местен флагмански кросоувър CX-80. Произвежда се в Япония. Каросерията е с дължина почти 5 метра, ширина 1,89 метра, височина 1,71 метра, а междуосието е 3,12 метра. Зад стилния екстериор се открива първокласен салон и изящен интериор с до 7 места. Предният панел е с 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система, виртуални инструменти и разкошна облицовка от висококачествени материали, като например истинско кленово дърво, напа с фини шевове и хромирани детайли. Аудиосистемата е BOSE.
Купето може да бъде със 7 места или пък с 6 луксозни - по избор. При модела с 6 места на втория ред са поставени отделни кресла и подлакътник. Седалките на втория ред са с надлъжно регулиране в диапазона от 120 мм. Обемът на багажника е 258 литра зад третия ред, 687 литра със сгънат трети ред седалки и 1971 литра със сгънати два реда седалки. Мощният SUV може да тегли ремарке със спирачки с тегло до 2500 кг. Клиентите ще могат да избират между две опции за задвижване. Първият е Plug-in хибрид e-Skyactiv PHEV, който се задвижва от 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател Skyactiv-G в комбинация с електромотор и батерия с капацитет 17,8 кВтч. Общата мощност на системата е 327 к.с. Той ускорява CX-80 от 0 до 100 за 6,8 секунди. Максималната скорост е 195 км/ч, а хибридът може да измине до 63 км в чисто електрически режим. Цените за България са от 111 390 лева до 134 590 лева с ДДС. Тъй като CX-80 е в конфигурация 6+1 места, ползва данъчен кредит на нашият пазар. Вторият вариант е 3,3-литров 6-цилиндров редови турбодизелов агрегат Skyactiv-D с 254 к.с. и 550 Нм с 48-волтов стартер-генератор. Батерията с капацитет само 0,33 кВтч е разположена под седалката на предния пътник. Ускорението от 0 до 100 км/ч е 8,4 секунди, а максималната скорост е 219 км/ч. Цените за България са от 109 990 лева до 132 990 лева с ДДС. Дизеловият модел също ползва данъчен кредит на нашият пазар. Всички модификации на Mazda CX-80 са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване 4х4 със съединител на предната ос.
Фейслифтът на HR-V от Honda ще дебютира у нас с ново ниво на оборудване. Третата генерация на модела надгражда силните страни, като стилен дизайн, енергийна ефективност, съчетана със съвременни технологии. У нас обновеният модел ще направи премиерата си по време на автомобилния салон в София от 18 до 27 октомври. Обновената Honda HR-V вече има още по-отчетливо изваяна предна броня, с радиаторна решетка с черен декоративен кант в горната си част и фарове с потъмнени вътрешни части. Промените в интериора се изразяват в още по-ергономичен дизайн и още по-впечатляващ обем за пътницит и багаж спрямо външните размери. На централната конзола има място за удобно безжично зареждане. В кокпита се запазват 7-инчовият дигитален инструментален панел и 9-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Патентованата система на Honda с "магически седалки" продължава да бъде актуална и в това издание на модела. Изживяването зад волана на Honda HR-V става още по-добро, засилена е структурната здравина на автомобила, а шумът и вибрациите са сведени до минимум. Хибридната система e:HEV остава непроменена, предлагайки съвършен баланс между икономия на горивото, ниски вредни емисии и приемлива динамика. Както и досега, задвижващата система съчетава 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с вътрешно горене с максимална мощност 107 к.с. и електромотор, като сумарнана мощност достига 131 к.с.
Черешка на тортата се явява последната Honda Civic Type R. Това е най-бързият сериен автомобил с предно предаване в света. Неотдавна новата Honda Civic Type R за пореден път завоюва тази титла на прословутата 20,8-километрова писта "Нюрбургринг-Нордшлайфе". Членове на развойния екип на модела постигнаха времето от 7,44:881 минути на "Зеления ад", въпреки увеличената му през 2019 г. дължина. Новият Civic Type R се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 VTEC Turbo, комбиниран с 6-степенна механична предавателна кутия. Максималната му мощност е 329 к.с. при 6500 об/мин, а максималният въртящ момент достига 420 Нм в интервала 2500-4000 об/мин. Новата Honda Civic Type R спринтира от място до 100 км/ч за 5,4 секунди и развива максимална скорост от 275 км/ч.
На автосалона в София ще се състои официалната премиера пред широката публика на новата Honda CR-V e:PHEV. Това е Plug-in хибрид с възможност за зареждане на батерията в контакта. Двигателят е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов, с директно впръскване по цикъл на "Аткинсън" с максимална мощност 148 к.с. Съчетан е с мощен електрически мотор с максимална мощност 184 к.с. Батерията на e:PHEV е с по-голям капацитет от 17,7 кВтч и с олекотено вградено зарядно. Това увеличено електрическо подпомагане означава, че двигателят може да работи на по-ниски обороти и доста по-безшумно и икономично. Батерията позволява и пробег от 81 км само в електрически режим. Съответно стойностите са вече 18 г/км вредни емисии и разход от едва 0,8 л/100 км при напълно заредена батерия. На фона на ниския разход на Plug-in хибридния вариант, резервоарът му е с обем от едва 46,5 литра срещу 57 литра при пълния хибрид. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V постига 100-процентов заряд само за 2,5 часа, благодарение на мощността на зарядното устройство от 6,8 кВт. Цените на автомобила на българския пазар започват от 119 990 лева.
На щанда на автосалона в София посетителите ще могат да видят радикално обновения Qashqai, както и актуализираните кросоувъри Juke и X-Trail. Като пионер и еталон при кросоувърите, Nissan Qashqai получи фейслифт, който включва цялостно естетическо освежаване, както и значителни технологични актуализации. Философията на промените на Nissan Qashqai е да се запази същността на това, което потребителите харесват и обичат в модела, но и да се засилят силните му страни, както и да се добавят още по-интуитивни технологии. Освен смелите промени във външния дизайн, моделът е получил цялостни актуализации на информационно-развлекателната система и свързаните услуги на борда. Към гамата на Qashqai е добавено новото ниво на оборудване във версията N-Design.
В интериора има нови елементи от алкантара върху арматурното табло, вложки на вратите, подлакътниците, капака на централната конзола за съхранение и дори подложки за коленете. Всичко това допринася за подобряване атмосферата и усещането на борда. Сега Qashqai се предлага стандартно с Google Maps, а след като влязат в системата, с личния си профил в Google, водачите могат да получат достъп до любимите си места и точки на интерес. Обновеният Nissan Qashqai се предлага с електрифицираното задвижване e-Power със сумарна мощност от 190 к.с. Бензиновият двигател генерира електричество, което се използва за задвижване само на предните колела чрез безстепенна автоматична трансмисия. Новият Nissan Qashqai запазва и 1,3-литровия 4-цилиндров турбобензинов двигател с мека хибридна технология и мощност 140 или 160 к.с., като по-мощният е оборудван автоматична трансмисия Xtronic и предлага задвижване на всички колела като опция.
Новости има и при Suzuki Swift, което става още по-икономично с мека хибридна система. Това е и една от премиерите на автосалона в София. Изцяло новият Swift предлага салон за четирима пътници, оборудван с ергономични функции и с нова мултимедийна система с 9-инчов сензорен екран. Той включва безжична връзка със смартфон както за Apple CarPlay, така и за Android Auto чрез Wi-Fi и USB, гласов асистент, Bluetooth връзка и информация за състоянието на автомобила. За задвижването на новото Suzuki Swift се предлага нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с 12-волтова мека хибридна система с мощност 82 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия или безстепенна автоматична трансмисия CVT. Благодарение на хибридната система, новият модел е по-екологичен и впечатлява с много нисък разход на гориво от едва 4,4 л/100 км. Цената на Suzuki Swift, специално за автосалона в София, ще е с отстъпка от 2500 лева, което значи, че първото ниво GL вместо от 36 990 лева, ще започва от 34 490 лева. Офертата ще е валидна както за коли на склад, така и за поръчки.
Suzuki Vitara остава в играта при компактните SUV с пореден фейслифт и изгодна цена. Настоящото поколение се появи преди 10 години и оттогава е претърпяло само една актуализация през 2018 г. Продажбите на Vitara не само че не намаляват, а дори в някои страни се наблюдава засилен интерес към модела. Затова все още няма да се пенсионира, а от Suzuki ще покажат на автосалона още един фейслифт с множество подобрения. Радиаторната решетка в черен пиано лак и заострените фарове изглеждат по-динамични, а предните калници са по-изразително изваяни. Като опция се предлага панорамен плъзгащ се покрив. В средата на таблото е поставен нов 9-инчов сензорен екран на мултимедийната система. За задвижването на обновената Vitara продължава да се предлага 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов двигател DualJet, свързан с високоефективна пълна хибридна система Full Hybrid със сумарна мощност на хибридната система от 116 к.с., а задвижването е съчетано с 6-степенна автоматизирана скоростна кутия. Обновената Vitara се предлага опционално с 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател с мощност 129 к.с., който е съчетан с 48-волтова мека хибридна система и с 6-степенна механична скоростна кутия. И двата варианта се предлагат като опция със задвижване на всички колела 4х4. По време на автосалона в София обновената Vitara ще се предлага с отстъпки до 14%, което прави до 8000 лева. С тази отстъпка цената на версията с предно предаване GL ще бъде 43 900 лева с ДДС с включен цвят металик. Версиите 4х4 ще са с отстъпка до 10%, така че версията с механична скоростна кутия ще струва 52 100 лева с цвят металик. Основното предимство на Suzuki Vitara e богато оборудваното първо ниво, което реално вече предлага всичко необходимо в кола от малкия клас.
Почитателите на Suzuki ще могат да видят на автосалона в София също и модела S-Cross с 9-инчов дисплей и безключов достъп от първо ниво и задължителните системи за сигурност, като мониторинг на шофьора. За Suzuki S-Cross ще има отстъпки до 14%, което прави до 8500 лева, а версиите 4х4 ще са с отстъпка до 10%. Специални цени ще има и за моделите Swace и Across. За хибридното комби Swace, близнак на Toyota Corolla, ще има оферта 3 в 1 с бонуси за над 9000 лева, валидна само за коли на склад. Офертата включва отстъпка от цената в размер на 8000 лева, 1000 лева за гориво и подарък продуктова такса от 140 лева. Така всеки посетител може да стане собственик на Suzuki Swace само срещу 53 990 лева.
Премиерата на щанда на Subaru ще бъде новият Crosstrek, който запазва задвижването на всички колела 4х4 . Новият Crosstrek всъщност е четвърто поколение на модела Subaru XV, но сега идва с друго име за Европа. Crosstrek е комбинация от думите Crossover (кросоувър) - класът към който принадлежи модела и trekking (трекинг), което подсказва свободата и възможността с него да се отиде навсякъде. Малко по-голям е от своя предшественик - дължината му е 4,50 метра, ширината е 1,80 метра, а височината - 1,60 метра. Междуосието му е 2,67 метра, а пътният просвет достига 22 см. Концепцията на модела не се е променила, а дизайнът му е останал разпознаваем. Най-забележимата новост в интериора на Subaru Crosstrek несъмнено е големият 11,6-инчов сензорен централен екран във вид на таблет. Менюто на мултимедийната система е просто и ясно, а шрифтът е голям. Има и интересни функции, като можете например да видите температурата на маслото или до каква степен е натиснат педала на газта. Новият голям дисплей е намалил значително броя на бутоните на централния панел, но основните превключватели са останали. Можете да регулирате силата на звука или температурата на въздуха, без да се разсейвате от пътя. Под предния капак е монтиран 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател e-Boxer с директно впръскване, съчетан с електромотор в автоматичната трансмисия Lineartronic CVT. Двигателят развива мощност 136 к.с., а въртящият момент от 182 Нм се постига при 4000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч за е за 10,8 секунди, максималната скорост е почти 200 км/ч. Новото Subaru Crosstrek остава един от онези кросоувъри, които не се страхуват да излязат извън пътя. Симетричното задвижване на всички колела и приличният пътен просвет от 220 мм осигуряват безопасност и проходимост при всякакви метеорологични условия, а системата за активно векторно управление на въртящия момент предлага подобрена маневреност и представяне в завои. Моделът е оборудван със специален офроуд режим X-Mode, който се допълва от режими за сняг и кал (Snow/Dirt и Deep Snow/Mud). Има система за подпомагане на спускането. Цените започват от 72 700 лева за ниво Style, 75 700 лева за Style Extra и достигат до 81 100 лева за ниво Premium, плюс 990 лева за боя перла или металик.
Lexus LBX е най-компактният модел на марката досега и посетителите на салона в София ще могат да го видят. Новият революционен кросоувър е базиран на модулната платформа GA-B, която е използвана при модела Toyota Yaris Cross. Дължината на Lexus LBX е едва 4,19 метра, широчината е 1,83 метра, височината е 1,55 метра, а междуосието е 2,58 метра. С него японската марка ще разшири присъствието си на нови пазари. Моделът използва съвременни идеи в дизайна и технологиите, като същевременно запазва характерните качества на Lexus като изработка с много високо качество и прословутото японско гостоприемство. Интериорът на новия Lexus LBX е направен в стила на по-големите модели на марката. Пред водача е поставен 12,3-инчов виртуален инструментален панел, а в средата на таблото е позициониран 9,8-инчов таблет с мултимедийна система, в менюто на който е свързан контрола на климатика. Седалките са тапицирани с изкуствена или естествена кожа според оборудването. Новият Lexus LBX се предлага само с хибридно задвижване, което включва 1,5-литров атмосферен 3-цилиндров бензинов двигател и биполярна никел-метал хидридна батерия. Максималната мощност на хибридната система е 136 к.с. с максимален въртящ момент от 185 Нм, който се предава на колелата чрез автоматична трансмисия CVT. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди. Базовата версия на Lexus LBX с предно предаване има полунезависимо задно окачване и тежи 1280 кг. Във версията със задвижване на всички колела чрез системата E-Four с отделен електромотор на задната ос отзад е монтирано независимо окачване и мощността на хибридната инсталация не се променя. Цената на новия Lexus LBX у нас започва от 66 590 лева.
Новият Lexus RZ 450e е първи изцяло електрически SUV е захранван с акумулаторна батерия и използва така наречените модули е-Axle, състоящи се от двигател, трансмисия и електронно контролно устройство, разположен между задвижващите колела. При Lexus RZ 450e тези модули се използват отпред и отзад и работят в съчетание със системата за управление на задвижването на всички колела Direct4 за регулиране на поведението на автомобила, сцеплението и разпределението на мощността според условията на шофиране. Предният електромотор е с мощност 204 к.с., а задният със 150 к.с., осигурявайки обща мощност от 313 к.с. Новият Lexus RZ 450e използва литиево-йонна батерия с общ капацитет от 71,4 кВтч. Тя е разположена изцяло под кабината и е неразделна част от платформата. Нейната позиция също допринася за ниския център на тежестта на автомобила. Lexus RZ 450e има консумация под 18 кВтч на 100 км, което му осигурява пробег от 400 км. Цената му у нас започва от 142 900 лева. Има и вариант само с един електромотор - Lexus RZ 300e, който би ни струвал 119 900 лева.