Ineos Grenadier ще има и водородна версия
Всъдеходът Ineos Grenadier, който е описван от създателите си като идеен наследник на старото поколение Land Rover Defender, трябва да е на пазара до края на другата година. Създателите на машината, обаче, вече работят и по нейна екологична версия, която ще се задвижва от водород.
Grenadier е проект на британския мултимилиардер Джим Ратклийф, който е начело на химическия гигант Ineos. След като не успя да получи правата за производството на предходното поколение Defender, Ратклий създаде компанията Ineos Automotive с идеята да разработи нов всъдеход, който да носи много от гените на легендата от Land Rover.
В публикация на британската компания се заявява, че Ineos е постигнала споразумение с Hyundai. Корейците ще помагат на фирмата с развитието на водородната инфраструктура и технологиите за употреба на водорода в автомобилите, като се очаква работа по версия на Grenadier с горивни клетки, за която ще се използват технологиите на азиатския производител.
Hyundai работи усилено по водородните горивни клетки и от няколко години произвежда автомобили с такива, като например кросоувъра Nexo. За Ineos именно този тип задвижваща система е по-подходяща, отколкото електромобил с батерии. В добавка, британците, като производител на химически продукти, имат опит с производство и съхранение на водород. По данни, компанията произвежда над 300 хиляди тона от този газ като остатъчен продукт при различни процеси на преработка.
Все още не е ясно кога бихме могли да видим водородната версия на Ineos Grenadier. Първо трябва да се появи неговата конвенционална версия, която ще използва двигатели от BMW. Стана ясно, че всъдеходът няма да се асемблира в Уелс, а най-вероятно ще се произвежда във Франция, във фабриката на Daimler, в която се правеха моделите на Smart.