26 ноември 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Jaguar Land Rover се хвърля в неизвестното с луксозно електрическо комби

Графика: Autocar

Традициите не са това, което бяха е ужасно клише. Но валидно за голямата част от автомобилната индустрия. Porsche прави SUV автомобили, а подобни примери има още много. В динамичния свят на плаващото търсене и непрекъснато променящите се вкусове и мании на клиентите, производителите са принудени да се адаптират максимално бързо. А сега и тези електрически автомобили, които са в главите на всички и правят ситуацията още по-сложна.

Нестандартното мислене е най-силното оръжие в подобни ситуации и от Jaguar Land Rover (JLR) знаят това отлично. Едно време Jaguar правеше скъпи и луксозни седани за аристокрацията, а Land Rover - брутални джипки, които можеха да те заведат и на Луната. Днес нещата изглеждат доста по-различно и този процес само ще се задълбочава.

Според колегите от Autocar JLR се готви да направи нещо интересно и доста смело - създаването на изцяло нова линия, наречена Road Rover. Вероятно се досещате, че това ще да е разновидност на големите и средно големите SUV машини на компанията. По-скоро ще е високо комби, което ще предлага две на пръв поглед несъвместими характеристики - лукс и висока проходимост.

Графика: Autocar

И под лукс се визира пряка конкуренция на Mercedes S-Class! Това е толкова висока топка, че е трудно да си представим съчетанието с високата проходимост. А тя все пак е нужна, най-малкото за да носи поне част от ДНК-то на създателя си. Иначе спокойно може да се измисли съвсем друга марка. Освен това новата линия трябва да бъде задвижвана от електричество.

От JLR са си поставили амбициозна цел до 2025 година да продават по 1 милион машини годишно. Давайки си сметка, че все по-затягащите се ограничения за вредни емисии на най-големите пазари ще направят конкуренцията жестока, компанията е наясно, че няма никакъв шанс да достигне този обем, без да се включи в електроистерията. Все пак съвсем скоро на бял свят ще се появят машини като Audi E-Tron Sportback - електричка със задвижване на четирите колела и пробег от над 500 км.

Мнозина биха попитали - защо Land Rover просто не направи електрически SUV? Защото това ще удари по реномето на компанията, която все още се счита за създател на едни от най-добрите офроудъри. А батерии с тегло от стотици килограми и офроуд не е добро съчетание. Ето защо се налага по-нестандартен подход в подобни ситуации.

Идеите за съчетание на пътен и офроуд автомобил не са нещо толкова ново за компанията. Те започват още през 50-те години на миналия век с тривратия Velar, който е опитал да събере в себе си едновременно шосейния Rover и оригиналния Land Rover. Съвсем скоро компанията възроди идеята със страхотен SUV, който жъне невероятни успехи в момента, особено на китайския пазар.

Очакванията за р/еволюционния Road Rover са да се появи пред публика по време на изложението в Лос Анджелис в края на 2019 година и малко след това да започне производство. Също така се предполага, че цената ще гравитира около 90 000 паунда, което си е доста, но и амбициите са да бъде предложен уникален продукт, който практически не може да бъде открит на друго място.

Бел. ред. Снимките на все още непознатия Road Rover са представата на колегите от Autocar за бъдещия автомобил и нямат претенцията да отговарят на действителността.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.