Jeep показа 6 уникални версии на Gladiator
Всяка година, феновете на Jeep си спретват традиционен великденски фестивал в пустинята Моаб, а легендарната марка от дълги години подкрепя с цялата си душа събитието. И от много години насам представя специални концепции на своите модели, посветени на Easter Jeep Safari.
Тази година, звездата на Jeep определено е пикапът Gladiator, за това не е изненада, че тазгодишните уникални прототипи за Jeep Safari са посветени именно на новия модел. Сред представените 6 прототипа, има няколко намигвания към миналото на марката, както и интересни решения за експедиция:
Jeep Gladiator Wayout
е прекрасен експедиционен автомобил, с който може да нощувате и на най-дивите местенца, като ги достигнете безпроблемно. Машината е оборудвана с повишено окачване и масивни 37-инчови оф-роуд гуми с компресорна система за промяна на налягането. В масивната стоманена броня е вградена мощна лебедка, а допълнителни светлини помагат за придвижване и в най-тъмната нощ. Gladiator Wayout е снабден с покривна палатка за двама души с навес, а интериорът е с кафява кожа, с гравирани топографски карти.
Jeep Gladiator Flatbill
е предназначен за оф-роуд забавления в пустинята. Пикапът е със скъсени брони, за подобряване на ъглите на атака и спускане, а за подобреното представяне извън пътя помага и 4-инчовият лифт на окачването. За да побере масивните си гуми, Flatbill е с изрязани и преработени колесни арки, а мостовете са усилени Dynatrac Pro-Rock 60. В "легена" има място за два кросови мотоциклета, както и специални рампи за по-лесното има качване и сваляне от пикапа.
Jeep Gladiator M-715 Five-Quarter
е салют към военния пикап M-715 от 60-те години на миналия век. Five-Quarter пък се отнася към способността на оригиналния модел да пренася товари с тегло до тон и четвърт (от там и "пет четвърти").
M-715 е с каросерия, изработена от карбон и алуминиев товарен отсек с дървени орнаменти и LED осветление. Отпред военният е с мост Dynatrac Pro-rock 60, а отзад с Dynatrac Pro-rock 80. Оригиналните ресори са заменени с пружини, а окачването, естествено, е повдигнато. Най-интересната част се крие под капака, където традиционният 3,6-литров V6 е отстъпил място на 6,2-литров V8 със суперчарджър, постигащ над 700 конски сили максимална мощност.
Jeep Gladiator J6
Макар съвременният Gladiator да се предлага само във версия с 4 врати, J6 ни дава представа за пикапа в по-утилитарна двуврата версия. Моделът визуално напомня за Jeep Honcho от 1978 година, като загубата на задните врати се е отразила в нараснало с 30 см товарно пространство спрямо това на серийния модел. Окачването е с 2 инча лифт, а гумите са 37-инчови за офроуд, качени на 17-инчови бедлок джанти.
Jeep Gladiator JT Scrambler
е напомняне за последния пикап на марката от 80-те години на миналия век, базиран на CJ-7. Името Scrambler се спрягаше и за новия пикап, но бе избран Гладиатор. Прототипът е направен в стила на оригиналния Scrambler, като също разполага с повишено окачване и масивни гуми. Голям брой допълнителни фарове се грижат за забавления в тъмното, а боята на концепцията е в стила на джиповете от 80-те години на 20 век.
Jeep Gladiator Gravity
е "оглозган" откъм излишни неща концепт, с насока към рок краулинг приключенията. Машината е с тръбни открити врати, странични защитни степенки и система, пазеща предното стъкло стабилно, когато е свалено. И тук има 2 инча лифт на окачването и масивни офроуд гуми. Товарният леген е затворен с рифел, а върху него има допълнителен експедиционен багажник.