Jeep радва феновете със седем нови концепции
Както пред последните 51 години, и тази Jeep организират своето великденско сафари или Jeep Easter Safari в Юта. И тъй като американската компания иска да зарадва феновете си, сега ще им предложи не една-две, а цели седем концепции.
Jeep Grand One
Идеята на Grand One е да отпразнува 25-годишнината от създаването на Grand Cherokee и представлява осъвременена ZJ версия от 1993 г. За начало на проекта и използван 24-годишен автомобил, изминал 160 000 км. Возилото стои на големи 18-инчови джанти, обути в 33-инчови гуми BFGoodrich Mud-Terrain KM2, и предлага предостатъчно просвет за приключения извън утъпканите пътища благодарение на повдигнатото с 5 см окачване. Междуосието също е пипнато и увеличено с 10 см. Задвижването е поверено на 5,2-литров V8, свързан към 4-степенен автоматик.
Jeep Safari
Safari е върховният автомобил за (познахте) сафари. Базиран на настоящия Wrangler, концептът се набива на очи най-вече с прозрачните си врати и покрив. Създателите му споделят, че фокусът не е върху шофьора, а возещите се, които могат да се наслаждават на гледката сред дивата природа. За гледка от птичи поглед към джипката има и дрон. Двигател? 3,6-литров V6, работещ с петстепенен автоматик. И тук джантите са 18-ки, а гумите BFGoodrich Mud-Terrain KM2, но с диаметър 35 инча.
Jeep Quicksand
Брутално бъги, така можем да опишем Quicksand. С име, превеждащо се като "плаващи пясъци", концептът, базиран на Wrangler, ще може да лети по дюните с помощта на Hemi мотор. За разлика от горните коли, Quicksand залага на ръчна скоростна кутия с шест предавки на Getrag. Предните гуми са с диаметър 32 инча, а задните цели 37 инча, пак монтирани на 18-инчови джанти. Забавната машнина не само би вдигнала адреналина, но и ще развее косата на шофьора.
Jeep Trailpass
В основата на Trailpass се намира Compass, но в случая окачването е повдигнато, а мощността от 2,4-литровият двигател достига до пътя през 18-инчови колела, обути с по-високи гуми от първоизточника. Последните повдигат колата с около 2 см, но това не е всичко, тъй като и окачването добавя още 4 см. Тук-таме дизайнерите са нахвърлили оранжеви акценти, а на покрива виждаме практичен багажник.
Jeep Switchback
Switchback е базиран на Wrangler Rubicon Unlimited и обещава да предложи върховното офроуд представяне. За целта е наблъскан подобрени части от Mopar и Jeep. На двата моста има оси Dana 44, окачването е Fox, повдигнато с 10 см, а подсилените капаци на диференциалите могат да устоят на всяко предизвикателство. Както при Safari, няма конвенционални врати.
Jeep CJ66
Този автомобил вече сме го виждали, защото бе представен на SEMA миналата година. Най-близо е до модела CJ66 от 1966 година, но под кожата си той има гени от няколко следващи поколения. Купето е от CJ, но то е инсталирано на доста по-модерно шаси на TJ Wrangler. Автомобилът спокойно може да присъства в каталог на Mopar, защото не само 5,7-литровият V8 с 383 к.с. и 6-степенната скоростна кутия са от там, но и доста други компоненти като LED светлините за мъгла. Отговорната задача на осите е връчена на Dana 44.
Jeep Luminator
Както подсказва името, тази концепция набляга на осветлението. Целият всъдеход е накичен с лапми от разнороден характер. Предните свелини са свързани с кормилното управление, което ще рече, че осветяват завоите перфектно. Светлини има и на капака, а тези отзад са уж конвенционални, но всъщност излъчват четири различни цвята според това дали колата спира или се движи с определена скорост. Чудна работа.