KTM хвърли карбуратора, слага инжекцион и на двутактови мотори

KTM прави рязко обновяване на при двутактовите ендуро мотори с представянето на модели, които заменят карбуратора с новоразработена инжекционна система. С това австрийците пускат първите серийни мотори от такъв вид в света.
Промените ще засегнат KTM 250 и 300 от моделната 2018 г., а към тях се слага ключовото означение TPI - Transfer Port Injection.
От австрийската компания обясняват, че преходът към новата система е направен с идеята да не се усложнява устройството на горивната система и да се запази усещането на машините с карбураторно захранване. Същевременно моторите се облагодетелстват от плюсовете на инжекциона. Отпада нуждата за предварително смесване на горивото и маслото и настройката на съотношението бензин-въздух в горивната смес за различни трасета, доплват KTM.
Към ползите трябва да добавим намаляване на разхода от гориво, който традиционно не е силната страна на двигателите без клапани. Преходът към новата горивна система обаче не е елементарен и изисква драстични промени при компонентите. По-точно нови дросел, електроника с редица сензори, цилиндър, кутия на въздушния филтър, маслени помпа и резервоар, както и нов горивен резервоар.
Обновените модели ще се доберат до европейския пазар през юни и могат да се похвалят с електрически стартер, спирачки на Brembo, хидравличен съединител, нова лек акумулатор и още.













