Камионите Volvo Trucks с по-висока ефективност и по-нисък разход
Volvo Trucks представят новата си подобрена силова линия, която помага за повишаване на ефективността и намаляване на разхода на гориво при камионите на компанията. Интегрираната силова линия се състои от усъвършенствани двигатели Euro 6 и вградената интелигентна трансмисия I-Shift от Volvo. Двигателят е перфектен пример за това как няколко малки постижения могат за доведат до голямо подобрение. Двете най-значими усъвършенствания са повишеното съотношение на компресия при версиите с 420 и 460 к.с. на D13 и новият оптимизиран турбокомпресор при вариантите с 500 и 540 к.с. на двигателя D13.
„Комбинирането на добра управляемост и горивна ефективност е много по-голямо постижение от фокусирането само върху управляемостта или горивната ефективност“, казва Клас Нилсон, президент и изпълнителен директор на Volvo Trucks. „Volvo Trucks взе решение да работи и в двете посоки. По тази причина управляваме сами цялостната разработка и производствения процес на цялата силова линия. Така можем да осигурим оптимално интегриране и комуникация между двигателя и трансмисията, както и да извършваме непрекъсната фина настройка на хардуера и софтуера, за да постигнем най-добрия възможен баланс между добра управляемост и нисък разход на гориво.”
Точното количество гориво, което може да се спести чрез последните усъвършенствания, зависи от спецификацията на товарния автомобил и областта му на приложение. За Volvo FH, извършващ транспорт на дълги разстояния, разходът на гориво може да бъде намален с до 3 процента. При транспортиране на тежки товари, като дървен материал, икономиите могат да бъдат дори още по-големи, ако двигателят е комбиниран с I-Shift с предавки за бавен ход и Tandem Axle Lift –задвижващ заден мост с възможност за повдигане, въведени наскоро от Volvo Trucks.
„За много от нашите клиенти поддържането на висока средна скорост е важно, за да се пести време – време, което може да е от изключително значение за транспортния курс. По същия начин е важно да се намалят разходите за гориво. Това, което постигнахме сега е двигател и скоростна кутия, които използват пълния си комбиниран потенциал, за да осигурят по-ефективен транспорт”, казва Матс Францен, продуктов мениджър, компоненти на силовата линия – двигатели, Volvo Trucks.
Другите важни фактори, които спомагат за намаляване на разхода на гориво, са аеродинамичните подобрения на кабината. Въздушното съпротивление се увеличава непропорционално на скоростта. При удвояване на скоростта например аеродинамичните сили се увеличават четири пъти, което оказва голямо влияние върху разхода на гориво при товарните автомобили.
За да създаде по-плавен въздушен поток, Volvo Trucks направи фина настройка на спойлера на предната броня, панелите на въздушните дефлектори, калниците и калобраните, както и колесните ниши. Всичко това са малки детайли, комбинацията от които осигурява по-големи преимущества за клиентите.
Някои от подобренията при двигателите Euro 6 (13-литров, „комън рейл”) включват система за впръскване на гориво „комън рейл” за всички нива на мощност, подобрена компресия за двигатели D13 с 420 и 460 к.с., нов оптимизиран турбокомпресор за двигатели D13 с 500 и 540 к.с., намалено вътрешно триене с новите бутала и семеринг на колянов вал, актуализиран софтуер и управление на двигателя и намаляване на теглото на двигателя.
I-Shift от Volvo Trucks е интелигентна автоматизирана трансмисия, която избира правилната предавка с прецизно синхронизиране във времето. В допълнение към стандартната версия на I-Shift, която се предлага във варианти за различни транспортни приложения, има и I-Shift Dual Clutch и I-Shift с предавки за бавен ход. I-Shift Dual Clutch е трансмисия с два съединителя, която осигурява плавна смяна на предавките. Въртящият момент се запазва между смените на предавките, което прави I-Shift Dual Clutch оптимална за транспортни курсове с високи изисквания към ефективността, висока средна скорост и честа смяна на предавките. I-Shift с предавки за бавен ход, е разработена за превоз на тежки товари и курсове при тежки условия, като дава възможност за потегляне от спряло състояние при брутно тегло на композицията до 325 тона. Предавателните числа за бавен ход дават възможност за движение с изключително ниски скорости.
Ето и по-важните подобрения на аеродинамичните качества:
– Спойлерът на предната броня е специално създаден за оптимално съпоставяне на разпределението на въздуха под и около страните на автомобила.
– Въздушните дефлектори са адаптирани, за да създават по-добър въздушен поток между влекача и ремаркето
– Калниците и калобраните са проектирани така, че да запазват функцията си и едновременно с това да намалят въздушното съпротивление.
– Пространството и въздушният поток между гумите и калниците са оптимизирани.