29 ноември 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Китайски магнитен влак ще вози с 600 км/ч

Нов проект за още по-бърз влак на магнитно поле ще разработят в Китай. Страната, която бе една от последните, включили се в надпреварата в свръхскоростната влакова индустрия, е и страната с най-сериозна инфраструктура със своите 20 000 км трасета из цялата страна. Сега на дневен ред е създаването на превозно средство, което да развива скорост от 600 км/ч и да направи пътуването между Пекин и Шанхай само два часа.

Министерството на транспорта на Китай възложи задача на държавния монополист CRRC да изпълни повелята с бюджет от 464 милиона щатски долара. До 2021 година трябва да функционира тестово трасе в провинция Шандонг с дължина 350 км, където първо да се движи свръхбързия влак.

Страната откри първата магнитна линия в света, използвайки германска технология, през 2002 година, която превозваше пътници между летището в Шанхай и центъра на града със скорост от 430 км/ч и тогава това бе най-бързият влак на планетата, изминаващ 30-те километра за около 8 минути.

Днес Япония е напът да поеме лидерството, защото вече провежда тестове на последното поколение влакове Шикансен, способни да развият 590 км/ч.

На фона на всичко това отново ще се наложи да споменем името на Илон Мъск. Създателят на Tesla вече дори има сключен договор с ОАЕ за изграждане на измислената от компанията му система за предвиждане с името Hyperloop One. Тя представлява тръба с ниско налягане и малко съпротивление, която придвижва капсули с товари и пътници със скорост от близо 1300 км/ч. Първата изградена система трябва да свързва емирствата Дубай и Абу Даби.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.