Koenigsegg правят 1,6-литров четирицилиндров двигател с 400 к.с.
Не свързваме името Koenigsegg с малколитражни двигатели, но сега шведите планират да направят именно такъв агрерат - само 4 цилиндъра и 1,6 л в обем, но за сметка на това с 400 к.с.
Този двигател обаче няма да намери място под капака на кола с емблемата на Koenigsegg, а ще бъде използван от китайския партньор Qoros, с който Кристиан фон Кьонигсег работи от известно време.
Той не планира да вкара четирицилинровия мотор в масово производство и дори казва, че не нужно той да произвежда 400 к.с. на този етап. Основната цел е да се докаже, че има място за подобрение и при малолитражните двигатели. Шефът обяснява, че за разлика от огромните производители, Koenigsegg може да си позволи такова начинание.
Шведите няма да преоткрият колелото или топлата вода, няма да приложат нещо нестандартно, а просто ще прехвърлят философията на двигателите от суперколи към по-скромните такива. На практика това ще стане като удължат хода на буталaтa и намалят диаметъра на цилиндрите. Тези характеристики обикновено се използват за по-висок въртящ момент при нискa обороти, но в случая идеята на фон Кьонигсег е подобряване на топлообмена - нещо, при което моторите с по-голям обем имат преимущество.
Частите като бутала, мотовилки и клапани ще са от кована стомана, за да се осигури оптимална работа. Проектът се изпълнява от Koenigsegg, но финансирането идва от партньорите им от Qoros