16 май 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Кралят Veyron е мъртъв! Да живее кралят Chiron!

След години трепетно очакване Bugatti сложи край на агонията на богаташите, търсещи уникални автомобилни страсти. Още тази седмица в Женева ще бъде показан пред публика новият крал на суперавтомобилите - Chiron, който ще замени стареца на престола и свой баща Veyron.

1500 конски сили!

Да, точно толкова е мощността на това чудовище. С цена от 2.4 милиона евро бихте си помислили, че 500-те предвидени бройки може би ще поотлежат в хангара на френския производител? Нищо подобно, още преди официалната премиера Bugatti има поръчки за 150 броя и работата в завода кипи с пълни сили.

Тези 1500 кончета са генерирани от подобрения W16 8-литров двигател с 4 турбини. Тази конфигурация води до разлепващ ретината въртящ момент от 1600 Нм между 2000 и 6000 об/мин. Ускорението е чудовищно - под 2.5 секунди до 100 км/ч, под 6.5 до 200 км/ч и под 13.6 до 300 км/ч. Максималната скорост на Chiron е 420 км/ч.

Другото силно оръжие на престолонаследника е теглото. Той е със 150 кг по-лек от баща си с тегло от 1995 кг. Производителят е използвал въглерод на всяко възможно място. Автомобилът е и малко по-просторен заради увеличеното междуосие, което позволява таванът да е с 12 мм по-висок. Chiron е с 82 мм по-дълъг, с 40 мм по-широк и с 53 мм по-висок от Veyron.

Според шефа на Bugatti Волфганг Дюрхаймер Chiron е подобрен във всеки един детайл автомобил и е взел съвсем малко компоненти от предшественика си. За нас остава да очакваме момента, в който той ще се появи в България, а това едва ли е далеч в бъдещето.

Етикети:BugattiChironVeyron

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.