Кросоувърите - фаворити сред американките
Кросоувърите продължават да набират популярност в световен мащаб и ново проучване в САЩ показва, че практичните автомобили са особено тачени от жените.
Според изследването на MaritzCX в периода 2010-2015 г. продажбите на кросоувъри на жени са скочили с 34%. За сравнение повишението при мъжете е 22 на сто. Оказва се, че американките предпочитат да се насочват към луксозния край на спектъра, като продадените премиум автомобили от класа са се увеличили с цели 117%. Над половината от запитаните (66%) казват, че за взели решението каква кола да вземат напълно самостоятелно.
Данните могат да се обяснят с демографски промени. Жените се омъжват и раждат деца все по-късно в живота си, освен това неомъжените имат по-добро образование и следователно по-високи доходи. Всички тези фактори означават, че има потребители с пари, които търсят мултифункционална кола, точно нишата, в която се вписват кросоувърите.
Благодарение на тези жени производителите имат сериозно поле за успехи. Дамите не само са склонни да си купят кола от този сегмент, но и са лоялни към марката. И рекламата от уста на уста също не е за подценяване.